KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
large-2022 Pre-Season Testing - Spain, Day 1 (4)

Współpraca Audi i Saubera – co z przyszłością Bottasa i Kubicy?



Valtteri Bottas – obecny kierowca Alfy Romeo F1 Team Orlen – skomentował wieści o nawiązaniu współpracy swojej ekipy z Audi. Według niego, niemiecki producent będzie musiał pomóc ekipie z Hinwil jeszcze przed sezonem 2026.

Wsparcie się przyda

 

W tym tygodniu ogłoszone zostało, że od sezonu 2026 Audi będzie tworzyło w Hinwil fabryczną ekipę, jeżdżącą na silnikach niemieckiego producenta, które będą przygotowywane w Niemczech.

Audi zamierza kupić udziały w Sauberze, ale oficjalna współpraca rozpocznie się dopiero od nowej ery silnikowej czyli 2026 roku. Do tego czasu Sauber ma korzystać z silników Ferrari.

Żywo zainteresowany losem ekipy, również w okresie „przejściowym” jest Valtteri Bottas, który ma z Hinwil „wieloletnią” umowę.



„Patrząc w szerszej perspektywie, dla tego zespołu to wielka informacja. Jest ogromny potencjał dla Saubera w przyjściu Audi. Nie ma wątpliwości, że chcą osiągnąć sukces w przyszłości. Chcą robić to dobrze, traktują to poważnie. Myślę, że dla każdego kierowcy w stawce, zwłaszcza dla mnie, jest to interesujący projekt” – mówił Bottas przed GP USA, cytowany przez racefans.net.

Fin podkreśla jednak, że szybki sukces Audi będzie możliwy pod jednym warunkiem.

„Zależy on od tego, jak mocno Audi zamierza wspierać ten zespół zanim oficjalnie zostaną ekipą producencką. Oczywiście w przyszłym roku nic się nie zmieni, nadal będziemy z Alfą Romeo i oczywiście liczymy na to, że będzie to lepszy rok niż ten” – mówi Bottas.

„Myślę jednak, że potem dużo będzie zależało od wsparcia, od tego, jakiej pomocy będą chcieli udzielić. Jeżeli będzie to duże wsparcie, a jednostka na 2026 rok będzie dobra, czego teraz nie da się przewidzieć, to czemu nie mieliby od razu osiągać sukcesów?” – dodaje Valtteri.

Zespół z Hinwil zmierza po swoje najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej F1 od dekady, ale czy z Audi może walczyć o mistrzostwo?



„Nadal jest wiele pracy do wykonania, ale nie jest tego tak daleko. Wszystkie narzędzia i placówki są, choć oczywiście niektóre z nich mogą zostać lepiej przygotowane dla zespołu walczącego o zwycięstwa. To wszystko jest jednak możliwe” – twierdzi Bottas.

„Liczba ludzi w zespole nadal jest nieco za mała w stosunku do tego, co widziałem w poprzednim roku [w Mercedesie – przypis MC]. Tu jest zatem trochę pracy do wykonania, ale myślę, że przy wsparciu takiego producenta jak Audi, może to być możliwe” – dodaje kierowca.

Robert Kubica

 

Przyznam szczerze, że ten temat został wywołany przez jedno z pytań podczas dzisiejszego live`a na YouTube. Już miałem odpowiedzieć, że współpraca Audi i Saubera raczej nic nie znaczy w kontekście Roberta Kubicy, bo Polak najpóźniej w 2024 roku przeniesie się zapewne do kategorii Hypercar.



Warto jednak zauważyć, że Robert Kubica mówił, iż łączenie programów – bycie kierowcą rezerwowym w F1 oraz zawodnikiem fabrycznego zespołu w WEC – jest trudne, nie tylko ze względów czasowych, ale również konfliktu sponsorskiego dwóch producentów samochodów.

Alfa odchodzi z Saubera, co „uwalnia” problem konfliktu marek samochodowych. Dodatkowo Robert Kubica w WEC jest łączony z programem Lamborghini. Jeżeli zatem nawet Audi już od 2024 roku będzie uczestniczyło w pracach Saubera i pomagało ekipie z Hinwil, to trzeba pamiętać, że zarówno Audi jak i Lamborghini mają tego samego właściciela – Volkswagena, co znacznie ogranicza potencjalny konflikt sponsorski.

Może się zatem zdarzyć – o ile Kubica pozostanie na rezerwie w Alfie w sezonie 2023 – że Polak nadal będzie mógł w jakimś stopniu uczestniczyć w pracach ekipy z Hinwil, również jako kierowca rezerwowy – w F1 „reprezentując” Audi, a w WEC Lamborghini.

Wszystko to oczywiście gdybania bo nie wiemy, czy Robert będzie w jakiejś roli w sezonie 2023 i czy będzie nią zainteresowany później. Nie wiemy też, z jakim zespołem WEC rozmawia Polak.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi