KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
motorsport polska (15)

Wiele sukcesów, Basz mistrzem, jedna bolesna awaria – kolejny mocny weekend Polaków



Działo się w motorsportowych seriach w miniony weekend, a nasi kierowcy radzili sobie bardzo dobrze. Zapraszam na podsumowanie ich występów.

FRECA

 

W ten weekend mogliśmy na miejscu oglądać zmagania Romana Bilińskiego i Piotra Wiśnickiego. W Barcelonie była Iwona Hołod, która mogła poczuć, jak profesjonalne i konkurencyjne środowisko towarzyszy serii.

W rundzie wzięło udział aż 35 kierowców. Roman Biliński zaliczał niezłe czasówki, zajmując 12. i 19 miejsca. W wyścigach było gorzej – w pierwszym zajął 21. miejsce po dużym błędzie na 1. okrążeniu (10. w kategorii Rookie). W drugim wyścigi Biliński był 14. oraz 5. w kategorii Rookie.

Piotr Wiśnicki w kwalifikacjach zajmował 33. oraz 29. miejsca, a w wyścigach dojeżdżał na 28. oraz 25. miejscu.



Oto klasyfikacja FRECA przed ostatnią rundą, która odbędzie się w tym tygodniu:

MKierowcaZespółPunkty
1Dino BeganovicPrema282
2Gabriele MiniART242
3Paul AronPrema241
4Hadrien DavidR-ace GP224
5Kas HaverkortVAR187
6Gabriel BortoletoR-ace GP176
7Michael BelovMP Motorsport93
8Leonardo FornaroliTrident83
9Joshua DufekVAR79
10Mari BoyaART69
11Eduardo BarrichelloArden51
12Lorenzo FluxaR-ace GP51
13Sebastian MontoyaPrema44
14Joshua DurksenArden40
15Tim TramnitzTrident36
16Sami MeguetounifMP Motorsport21
17Victor BernierFA Racing20
18Roman BilińskiTrident17
19Dilano van't HoffMP Motorsport16
20Owen TangavelouG4 Racing15
21Laurens van HoepenART15
22Maceo CapiettoMonolite 12
23Noel LeonArden3
24Esteban MassonFA Racing1
25Pietro Delli GuantiRPM1
26Francesco BraschiKIC Motorsport1
27Santiago RamosKIC Motorsport0
28Nicolas BaptisteFA Racing0
29Levente ReveszVAR0
30Keith DoneganRPM0
31Matias ZagazetaG4 Racing0
32Pietro ArmanniMonolite 0
33Axel GnosG4 Racing0
34Andreas Rosso0
35Piotr WiśnickiKIC Motorsport0
36Nicola Marinangeli0
37Hamda Al QubaisiPrema0
38Patrick PasmaART Grand Prix0
39Lena BühlerR-ace GP0
40Cenyu HanMonolite 0

ELMS

 

Zakończył się sezon European Le Mans Series. Ostatnia runda była przeciętna dla Inter Europol Competition. Z jednej strony prototyp LMP2 zajął 4. miejsce, ale z drugiej auto #13 w LMP3 uległo awarii na kilka minut przed końcem wyścigu, tracąc mistrzostwo.



Pełne podsumowanie rundy na Portimao znajdziecie tutaj.

International GT Open

 

W Barcelonie jechały również 2 polskie załogi GT Open. Marcin Jedliński i Karol Basz (Audi R8 LMS GT3) zajmowali 4. i 13. miejsca w wyścigach, ale jednocześnie były to 1. i 5. pozycja w kategorii Pro-Am, co oznaczało, że zostali oni mistrzami tej kategorii.

Stanisław Jedliński i Krystian Korzeniowski (Ferrari 488 GT3) zajmowali 14. i 25. miejsca w wyścigach, co dawało im 2. i 8. miejsca w kategorii AM.

Alpine Cup

 

Gosia Rdest rywalizowała na torze Paul Ricard. W gronie 23 aut zajmowała ona 16. i 9. miejsca w kwalifikacjach. Niestety, wyścigi nie poszły po jej myśli. Pierwszego nie ukończyła, w drugim była 8. Pełne podsumowanie jej startu znajdziecie tutaj.



Clio Cup Europe

 

Również na Paul Ricard jechał Jerzy Spinkiewicz. W gronie aż 41 samochodów było on 5. i 6. w kwalifikacjach. Wyścigi kończył na 3. oraz 6. miejscu, dwukrotnie wygrywając kategorię Challenger Europe.

Porsche Sprint Cup

 

Ciekawie było na Hockenheim. W Porsche Sprint GT jechali:
– Mariusz Górecki: P12 w 1. wyścigu i P2 w 2. wyścigu (11. i 1. w klasie 2f)
– Wojecich Karwan: P9 w 1. wyścigu i P13 w 2. wyścigu (8. i 11. w klasie 2f)
– Paweł Ziemian: P18 w 1. wyścigu i P4 w 2. wyścigu (13. i 3. w klasie 2f)

W Porsche Sprint Challenge prezentowali się:
– Robert Lukas: P1 w 1. wyścigu i P1 w 2. wyścigu (wygrane w kategorii 5d)
– Karol Kręt: P12 w 1. wyścigu oraz P11 w 2. wyścigu (P3 i P2 w kategorii 5c)

Tekst przygotowałem we współpracy z racedriver.pl

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi