KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Japanese Grand Prix - Sunday

W F1 pojawią się „okrążenia informacyjne”?



Po kolejnym wyścigu z opadami deszczu i ogromnym zamieszaniu, które one spowodowały, kierowcy proponują rozwiązanie, które pozwoli lepiej zarządzać wyścigami w takich sytuacjach.

GP Japonii zostało rozpoczęte w normalny sposób, ale już po 2 okrążeniach przerwane z powodu wypadków i zbyt trudnych warunków. Następnie przez ponad 2 godziny czekaliśmy na wznowienie rywalizacji.

Po restarcie żaden z kierowców nie miał jakiejkolwiek przygody, nie pojawiła się żółta flaga, a kierowcy po 1 okrążeniu zjeżdżali po opony przejściowe. Można zatem wysnuć wniosek, że restart można było zrobić wcześniej.

Jak informuje Autosport, kierowcy po spotkaniu Grand Prix Drivers Association zaproponowali wprowadzenie „okrążeń informacyjnych”. W ich ramach w przypadku deszczowych warunków i oczekiwania na start/restart, kierowcy mieliby wyjeżdżać na tor – czy to sami w określonym czasie czy za samochodem bezpieczeństwa i dzięki temu mogliby dawać bezpośredni feedback dyrekcji wyścigu, która na podstawie opinii kierowców podejmowałaby decyzje.



Według Alexa Wurza z GPDA te informacje bezpośrednio od kierowców byłyby bardzo wartościowym źródłem wiedzy o panujących na torze warunkach, dawałyby również widzom jaśniejszy obraz sytuacji dotyczących możliwości wznowienia.

„Dyrekcja wyścigu mogłaby informować, że w ciągu 10 minut wyśle kierowców na tor by ocenili warunki. Mielibyśmy wówczas 20 opinii 20 kierowców, którzy ryzykują swoim życiem i zdrowiem” – mówi Wurz, cytowany przez Autosport.

„Byłoby to też dobre dla marshalli, którzy przekonaliby się, czy widzą kolejny posterunek porządkowych. Kierowca samochodu bezpieczeństwa, który bawi się w takich warunkach, driftuje i atakuje krawężniki, a spod jego kół nie wydobywa się pióropusz wody to coś zupełnie innego niż 20 aut F1 na torze” – dodaje Wurz.



Ta idea miała wypłynąć podczas spotkań od Lewisa Hamiltona, który już w Japonii domagał się wypuszczenia kierowców na tor za samochodem bezpieczeństwa by sprawdzili warunki. Takie okrążenia wymagają jednak zmiany przepisów i procedur. Chodzi nie tylko o umieszczenie takich okrążeń w regulaminie, ale również zastanowienie się, co ze zużyciem paliwa, decyzjami dotyczącymi opon i nie tylko.

Pomysł póki co funkcjonuje jedynie w obrębie kierowców, jednak będą się toczyły rozmowy z FIA w jego sprawie. Jak mówi Wurz, po wydarzeniach z Singapuru i Japonii w kierowcach powstała mocna potrzeba poprawienia jakości i standardów podczas wyścigów rozgrywanych na mokrej nawierzchni.

Mówi się również o pomysłach elektronicznego pomiaru widoczności za innymi autami i podejmowanie decyzji wyłącznie w oparciu o dane z sensorów.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi