KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

United States Grand Prix 2022

Cichy inżynier i troska o Strolla – GP USA z Fernando Alonso



Fernando Alonso z pewnością był jednym z bohaterów GP USA, ale czy jego komunikacja z inżynierem była tak intensywna jak wydarzenia na torze? Zapraszam do zapoznania się z nią!

Po starcie Fernando dostaje informację, że Sainz odpadł już z wyścigu. Na 3. okrążeniu Alonso dostaje informację, kto jest za nim i że system DRS jest już dostępny.

„Teraz za tobą Albon” – mówi inżynier i podaje regularnie czasy i stratę.

„Jesteś dziś bardzo cicho” – zgłosi Fernando na 7. okrążeniu. Inżynier potwierdzi tę informację i od tego momentu będzie mówił głośniej. Kolejne komunikaty o Albonie.

Na 8. okrążeniu Fernando jest proszony o informację o oponach i mówi, że tylne minimalnie zaczęły się ślizgać.



W odpowiedzi inżynier mówi, że inni kierowcy nieco bardziej oszczędzają opony w zakręcie 17. Alonso dostaje sugestię zmiany ustawień oraz jest proszony o nieco większe oszczędzenie.

Na 9. kółku inżynier zgłasza, że temperatury się stabilizują. „To będzie trudny wyścig, lepiej zachować spokój” – mówi Alonso.

Kierowca dostaje informacje o zjazdach innych kierowców, a na 11. okrążeniu inżynier mówi mu, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte. Inżynier przypomina też kierowcy o limitach toru. „Ile już mamy?” – pyta Alonso i dostanie informację, że 2.

„Twarde opony nie są tymi, które chcemy” – mówi Fernando na 14. okrążeniu. Cały czas dostaje on informacje o tempie i położeniu rywali, inżynier mówi też, że są w celu jeżeli chodzi o przewidywany termin pit-stopu.

Na 17. kółku Fernando mówi, że opony zaczynają sprawować się nieco lepiej. Dostaje też polecenie zmiany ustawień.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Po chwili Alonso dostaje informację o wypadnięciu Bottasa oraz wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Zaczyna się dyskusja o oponach i ustalają oni zmianę na pośrednie.

Gdy Alonso jedzie za Gaslym, zauważa on jego przewinienie za samochodem bezpieczeństwa: „Jechał bardzo powoli, a potem znacznie przyspieszył więc myślę, że jest negatywny jeżeli chodzi o dystans za samochodem bezpieczeństwa”. „Przyjrzymy się temu” – mówi inżynier. „Tak zróbcie, bo wyglądało to dziwnie”.

Alonso dostaje informację na temat samochodów obsługi na torze i jest proszony o uważanie na Norrisa i trzymanie delty blisko zera. Jest też proszony o trzymanie temperatury hamulców.

Fernando dostaje informację na temat swojego położenia i opon rywali. „Przed Gaslym jest Stroll na oponie pośredniej”. Fernando mówi, że po starcie muszą zyskać pozycję.

Gdy samochód bezpieczeństwa zjedzie, Alonso otrzyma informację, że wielu kierowców miało problem z przednimi oponami pośrednimi.



Po incydencie ze Strollem, inżynier zapyta, czy z Alonso wszystko w porządku, a ten drżącym głosem, głęboko oddychając, powie: „Tak, bardzo późny ruch”. Alonso dostaje informację o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i jest pytany o prowadzenie auta i układ kierowniczy.

„Chyba jest OK, straciliśmy trochę tylnego skrzydła. Prawdopodobnie przednie zawieszenie jest uszkodzone” – mówi kierowca, który jest ściągany do boksów. Po zmianie opon i wyjeździe, inżynier ponownie zapyta, jak sprawuje się samochód. „Nie wiem. Skręca bardziej w lewo bardziej niż w prawo” – mówi Alonso.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa Fernando zapyta, czy ze wszystkimi wszystko w porządku i dostanie potwierdzenie. Inżynier informuje go o sytuacji na torze, liczbie pozostałych okrążeń i pozycji. „Postarajmy się dojechać do końca” – dodaje inżynier.

Alonso skutecznie wyprzedza kolejnych kierowców i awansuje na 10. miejsce. „Niektóre samochody jadą teraz na swój drugi pit-stop” – słyszy Alonso.

Inżynier odlicza okrążenia do końca oraz podaje różnice do kolejnych kierowców. Mówi również kierowcy o pokonywaniu poszczególnych zakrętów.

patronite

„Czy Magnussen musi się jeszcze zatrzymywać?” – pyta Alonso na 10 okrążeń przed końcem i dostaje informację, że nie. Podawane mu są również różnice do rywali.

„Nie mogę nic obiecać, ale dam z siebie wszystko” – mówi kierowca, gdy tuż za nim jedzie Norris i inżynier cały czas podaje mu czasy Anglika.

Norris ostatecznie wyprzedza Alonso: „Arghhh, miałem zbyt mocne hamowanie, straciłem to w zakręcie 11, przepraszam chłopaki” – powie kierowcy.

Po minięciu linii mety Alonso krzyknie: Woah! Inżynier będzie chwalił jego jazdę i powrót z odległego miejsca. „Tak bardzo chciałem być przed nim. Ale będziemy w Abu Dhabi, zostawcie to mi. Świetna robota chłopaki, znakomity powrót” – powie Alonso.

Inżynier przedstawi mu kolejność na mecie oraz poprosi o zmianę ustawień i zjechanie do boksów. Fernando jeszcze raz zapyta, czy wszyscy z wyścigu są OK i dostanie potwierdzenie.



„Wszystko OK jeżeli chodzi o samochód i inne wydarzenia?” – zapyta Alonso. „Tak, na to wygląda, przyjrzą się incydentowi ze Strollem po wyścigu więc zobaczymy, ale masz ponad 10-sekundową przewagę nad Vettelem więc…” – mówi inżynier. „Z naszego punktu widzenia jesteś bezpieczny, ale będą to rozważać po wyścigu” – dodaje.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigu:

Oto zestawienie najciekawszych onboardów, wybrane przez Formułę 1:



A to najciekawsze komunikaty kierowców z weekendu:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi