KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan

Statystyki przed Grand Prix Japonii



Kto najczęściej wygrywał w Japonii? Jak wyglądają najważniejsze dane dotyczące tego wyścigu? Zapraszam na porcję statystyk przed rywalizacją Formuły 1 na Suzuce!

O torze i wyścigu

 

Długość okrążenia: 5.807 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 53
Dystans wyścigu: 307.471km
Pierwsza Grand Prix F1: 1 listopada 1987
Otwarcie toru: wrzesień 1962
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara, a w drugiej części przeciwny do ruchu wskazówek zegara. (jedyny w kalendarzu F1 tor, który dzięki przejazdowi pod mostem, ma kształt ósemki)
Pojemność trybun: 155.000
Liczba zakrętów: 18
Różnica poziomów: 40.4 m
Przyczepność na początku weekendu GP: średnia
Obciążenie hamulców: niskie
Ewolucja przyczepności: wysoka
Poziom docisku: wysoki
Zużycie opon: bardzo wysokie
Opony przygotowane przez Pirelli: C1, C2, C3
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między T12, a T13 (Teaspoon)
Rekord okrążenia w wyścigu: 1;30;983, Lewis Hamilton, Mercedes W10; 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1;27;064, Sebastian Vettel, Ferrari SF90; 2019

Statystyki

 

Liczba dotychczasowych Grand Prix Japonii – 35
Suzuka – 31
Fuji – 4



Statystyki dotyczą tylko wyścigów na torze Suzuka:

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. MSC 6
2. S.VETTEL 4
3. L.HAMILTON 4
4. G.BERGER 2
5. A.SENNA 2
6. D.HILL 2
7. M.HAKKINEN 2
8. A.NANNINI 1
9. N.PIQUET 1
10. R.PATRESE 1
11. R.BARRICHELLO 1
12. K.RAIKKONEN 1
13. F.ALONSO 1
14. J.BUTTON 1
15. N.ROSBERG 1
16. V.BOTTAS 1

Liczba zwycięstw (zespół):
1. Ferrari 7
2. McLaren 7
3. Mercedes 6
4. Red Bull 4
5. Benetton 3
6. Williams 3
7. Renault 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Mercedes 10
2. Renault 9
3. Ferrari 7
4. Ford Cosworth 3
5. Honda 2

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 15 48.39
2 11 35.48
6 2 6.45
3 1 3.23
5 1 3.23
17 1 3.23



Zdobywca pole position (kierowca):
1. MSC 8
2. S.VETTEL 5
3. A.SENNA 3
4. N.ROSBERG 3
5. G.BERGER 2
6. J.VILLENEUVE 2
7. L.HAMILTON 2
8. N.MANSELL 1
9. A.PROST 1
10. R.BARRICHELLO 1
11. RSC 1
12. F.MASSA 1
13. M.WEBBER 1

Zdobywca pole position (zespół):
1. Ferrari 10
2. Red Bull 5
3. Mercedes 5
4. McLaren 4
5. Williams 4
6. Benetton 2
7. Toyota 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Renault 10
2. Ferrari 10
3. Mercedes 5
4. Honda 4
5. Ford Cosworth 1
6. Toyota 1

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. MSC 4
2. A.PROST 3
3. M.WEBBER 3
4. S.VETTEL 3
5. L.HAMILTON 3
6. A.SENNA 2
7. RSC 2
8. R.PATRESE 1
9. N.MANSELL 1
10. D.HILL 1
11. J.VILLENEUVE 1
12. H.FRENTZEN 1
13. M.HAKKINEN 1
14. R.BARRICHELLO 1
15. K.RAIKKONEN 1
16. F.ALONSO 1
17. J.BUTTON 1
18. V.BOTTAS 1



Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Williams 8
2. McLaren 7
3. Ferrari 6
4. Red Bull 4
5. Mercedes 4
6. Benetton 1
7. Renault 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Renault 12
2. Mercedes 7
3. Ferrari 6
4. Honda 3
5. BMW 2
6. TAG Porsche 1

Obecność na podium (kierowca):
1. MSC 9
2. S.VETTEL 8
3. L.HAMILTON 7
4. M.HAKKINEN 6
5. A.SENNA 4
6. D.COULTHARD 4
7. F.ALONSO 4
8. G.BERGER 3
9. R.PATRESE 3
10. E.IRVINE 3
11. K.RAIKKONEN 3
12. N.ROSBERG 3
13. M.VERSTAPPEN 3
14. T.BOUTSEN 2
15. A.PROST 2
16. D.HILL 2
17. R.BARRICHELLO 2
18. G.FISICHELLA 2
19. J.BUTTON 2
20. F.MASSA 2
21. M.WEBBER 2
22. V.BOTTAS 2
23. S.JOHANSSON 1
24. A.NANNINI 1
25. R.MORENO 1
26. N.PIQUET 1
27. A.SUZUKI 1
28. M.BRUNDLE 1
29. J.ALESI 1
30. J.HERBERT 1
31. H.FRENTZEN 1
32. J.MONTOYA 1
33. RSC 1
34. J.TRULLI 1
35. K.KOBAYASHI 1
36. R.GROSJEAN 1
37. D.RICCIARDO 1

Obecność na podium (zespół):
1. McLaren 22
2. Ferrari 20
3. Red Bull 12
4. Mercedes 11
5. Williams 10
6. Benetton 8
7. Renault 4
8. Lotus 2
9. Lola 1
10. BAR 1
11. Toyota 1
12. Sauber 1

Autor: Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum