KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - United States Grand Prix - Practice Day - Austin, USA

Statystyki Grand Prix USA – kto wygrywał najczęściej?



Zapraszam do zapoznania się ze statystykami dotychczasowych edycji GP USA oraz samej rywalizacji na COTA.

O torze i wyścigu

 

Długość okrążenia: 5.513 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 56
Dystans wyścigu: 308.405 km
Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 1.089 km
Liczba zakrętów: 20
Różnica poziomów: 30,9 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 63% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:36:169, Charles Leclerc, Mission Winnow Scuderia Ferrari SF90 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:32:029, Valtteri Bottas, Mercedes AMG Petronas W10 2019



Statystyki

 

42 Grand Prix USA Formuły 1 (według statsf1.com, nie uwzględniono GP Las Vegas [2 edycje] i GP USA-Wschód [8], a także GP USA-Zachód [8] i GP Miami [1])
Dotychczasowe wyścigi o Grand Prix USA (według statsf1.com):
15x Watkins Glen
8x Indianapolis
9x Austin
4x Detroit
3x Phoenix
1x Sebring
1x Riverside
1x Dallas

Liczba pole position (USA, kierowca):
1. A.Senna 5
2. L.Hamilton 4
3. M.Schumacher 4
4. G.Hill 3
5. S.Vettel 2
6. N.Mansell 2
7. N.Rosberg 2
8. J.Stewart 2
9. J.Clark 2
10. J.Brabham 2
11. S.Moss 2
11. N.Lauda 1
12. G.Berger 1
13. J.Brabham 1
14. R.Barichello 1
15. K.Raikkonen 1
16. J.Trulli 1
17. R.Peterson 1
18. J.Ickx 1
19. J.Rindt 1
20. M.Andretti 1
21. C.Reuteman 1
22. V.Bottas 1
23. M.Verstappen 1

Liczba pole position (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 3
2. S.Vettel 2
3. N.Rosberg 2
4. V.Bottas 1
5. M.Verstappen 1

Liczba pole position (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 7
3. McLaren 6
4. Mercedes 6
5. Red Bull 3
6. Brabham 2
7. Cooper 2
8. BRM 2
9. Tyrrell 2
10. Toyota 1
11. Williams 1

Liczba pole position (COTA, zespół):
1. Mercedes 6
2. Red Bull 3



Liczba pole position (USA, dostawca silnika):
1. Mercedes 8
2. Ford Cosworth 7
3. Ferrari 7
4. Honda 5
5. Climax 5
6. Renault 5
7. Repco 1
8. Toyota 1

Liczba pole position (COTA, dostawca silnika):
1. Mercedes 6
2. Renault 2
3. Honda 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo (COTA):
Poz. L. zw %/L.zw GP
1 5 55.5
2 4 44.5

Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, kierowca):
1. L.Hamilton 6
2. A.Senna 5
3. M.Schumacher 5
4. J.Clark 3
5. G.Hill 3
6. J.Stewart 2
7. K.Rosberg 2
8. K.Raikkonen 1
9. A.Prost 1
10. S.Vettel 1
11. S.Moss 1
12. I.Ireland 1
13. J.Brabham 1
14. F.Cevert 1
15. R.Barrichello 1
16. N.Lauda 1
17. C.Reuteman 1
18. E.Fitipaldi 1
19. J.Rindt 1
20. R.Peterson 1
21. M. Hakkinen 1
22. V.Bottas 1
23. M.Verstappen 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 5
2. S.Vettel 1
3. K.Raikkonen 1
4. V.Bottas 1
5. M.Verstappen 1



Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 8
3. McLaren 7
4. Mercedes 5
5. BRM 3
6. Williams 2
7. Tyrrell 2
8. Red Bull 2
9. Brabham 1
10. Cooper 1
11. Matra 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, zespół):
1. Mercedes 5
2. Red Bull 2
3. McLaren 1
4. Ferrari 1

Liczba zwycięstw w wyścig (USA, dostawca silników):
1. Ford Cosworth 8
2. Ferrari 8
3. Mercedes 8
4. Honda 7
5. BRM 4
6. Climax 4
8. Renault 2
9. Maserati 1

Liczba zwycięstw w wyścig (COTA, dostawca silników):
1. Mercedes 6
2. Renault 1
3. Ferrari 1
4. Honda 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. A.Senna 3
3. M.Schumacher 3
4. J.Clark 3
5. L.Hamilton 3
6. R.Barrichello 2
7. J.Stewart 2
8. J.Ickx 2
9. J.Brabham 2
10. G.Hill 2
11. A.Prost 1
12. G.Berger 1
13. J.P.Montoya 1
14. J.Alesi 1
15. D.Coulthard 1
16. N.Lauda 1
17. N.Rosberg 1
18. K.Raikkonen 1
19. E.Fitipaldi 1
20. C.Pace 1
21. J.Hunt 1
22. J.Surtees 1
23. M.Trintignant 1
24. C.Leclerc 1



Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. L.Hamilton 2
3. N.Rosberg 1
4. C.Leclerc 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, zespoły):
1. Ferrari 12
2. Lotus 7
3. McLaren 6
4. Cooper 4
5. Red Bull 3
6. Mercedes 3
7. Williams 2
8. Tyrrel 1
9. March 1
10. Matra 1
11. Brabham 1
12. BRM 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, zespoły):
1. Red Bull 3
2. Ferrari 3
3. Mercedes 3

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, dostawcy silników):
1. Ferrari 12
2. Ford Cosworth 7
3. Climax 6
4. Honda 5
5. Renault 4
6. Mercedes 4
7. TAG Porsche 1
8. BMW 1
9. BRM 1
10. Maserati 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, dostawcy silników):
1. Renault 3
2. Ferrari 3
3. Mercedes 3

Źródło: statsf1.com, własne



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum