KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Spokój, ustawienia, problemy i luźne skrzydła rywali



Nie jesteśmy przyzwyczajeni do tak niskich pozycji na mecie Maxa Verstappena. Czy frustrował się podczas rywalizacji o GP Singapuru? Z czym miał największe problemy i jak relacjonował warunki na torze?

Verstappen

 

Po kontakcie z Magnussenem, Max zgłosi, że skrzydło w aucie Duńczyka jest poluzowane i to będzie jego pierwszy komunikat w tym wyścigu.

Inżynier daje mu polecenia zmiany ustawień – przede wszystkim silnika. Jest ich sporo na pierwszych kółkach.



Na 8. okrążeniu Verstappen zostanie poinformowany o żółtych flagach i możliwości dużej ilości kawałków samochodów na torze. Okrążenie później padnie komunikat o wprowadzeniu samochodu bezpieczeństwa. Kierowca jest proszony o trzymanie delty.

„Mam bardzo duże problemy z trakcją w porównaniu z samochodem przede mną” – zgłasza podczas neutralizacji Verstappen. Kierowca jest proszony o schłodzenie hamulców, a potem dostaje informację, że samochód bezpieczeństwa zaraz zjedzie.

Inżynier pyta, czy jest możliwe by Max zmienił balans hamulców bardziej na przód by pomóc na problemy z trakcją. Kierowca odpowiada, że tak, ale pyta, co z hamulcami. Inżynier odpowiada, że nie będą problemem i prosi kierowcę o przesunięcie balansu bardziej na przód.

Po wznowieniu, na 17. okrążeniu, inżynier prosi Verstappena o odpuszczanie w zakrętach 1, 7 i 14 dla obniżenia temperatur.

Red Bull pyta kierowcę na 18. kółku, jakie są warunki, a on odpowiada, że nadal jest zbyt ślisko. Niedługo później skarży się on na opóźnienie przy zmianie biegów w górę.

Na 21. okrążeniu Max znów jest pytany o warunki i ponownie powtarza, że jest zbyt ślisko na opony kwalifikacyjne. „Spójrzcie na mój onboard z 1. sektora, nadal jest za ślisko” – mówi kierowca.



Kiedy pojawia się wirtualna neutralizacja, Verstappen pyta, jak wygląda jego przewaga z tyłu i dostaje informację. Po chwili jest informowany, że Russell zjechał po slicki. „Odważnie jak na ten moment” – mówi kierowca Red Bulla.

Po wznowieniu, na 26. kółku, Max znów jest pytany, jak warunki bo Russell ma duże problemy w 3. sektorze. Kierowca potwierdza, ale sam zgłasza, że jego opony się ogromnie przegrzewają: „Jedno szybkie kółko i nie będę miał przyczepności”.

Inżynier przyjmuje to i prosi kierowcę o większe odpuszczanie by sobie z tym poradzić. Po chwili, w krótkim odstępie, mamy dwie wirtualne neutralizacje. W trakcie drugiej prosi o przekazanie, jak radzi sobie Russell. „Nadal skarży się na ostatni sektor, potwierdzasz to?” – mówi inżynier, a Max odpowiada: „Tak, jest źle”.

Verstappen pyta, jakie czasy robi Russell, a inżynier mówi, że 6 sekund gorsze. Max dostaje też informację, że wyścig prawdopodobnie nie zostanie rozegrany na pełnym dystansie.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Po zakończeniu wirtualnej neutralizacji, Max jest informowany o żółtych flagach po przygodzie Hamiltona. „Tak, jest tuż przede mną” – mówi Max, a po chwili dodaje: „Jego przednie skrzydło jest całkowicie luźne, zaraz odleci”.

„Przednie skrzydło coraz bardziej i bardziej” – mówi Verstappen, a chwilę później: „To zaraz odleci!”.

W tym momencie, na 35. okrążeniu, inżynier mówi: „Russell ma teraz purpurowy czas, ciśnij”.

„Hamilton zmienił nos, wyjeżdża z boksów” – słyszy po chwili Max, a potem inżynier wydaje mu polecenie: „Box opposite Norris”. Zgodnie z komendą, Max zjeżdża do alei serwisowej na zmienę opon na slicki. Jest proszony o spokojne zjechanie.

Tuż po wyjeździe, Max jest informowany, że na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po przygodzie Tsunody w 10. zakręcie. „Norris dostał darmowy postój, ale myślę, że nie zmienia to nic obecnie”.



Kierowca jest proszony o dogrzanie opon, ale mówi, że obecnie jest to niemożliwe. „Delta jest zdecydowanie zbyt wolna na slicki” – zgłasza Verstappen.

„Spodziewamy się, że te warunki pozwolą na zezwolenie na DRS na pewnym etapie tego wyścigu” – mówi inżynier i zdaje kierowcy sytuację dotyczącą opon wśród jego rywali. „Spodziewamy się 21 okrążeń do końca wyścigu” – mówi inżynier i prosi Maxa o zmianę ustawień.

„Czy możecie sprawdzić temperaturę tylnych hamulców, widzę, że powiewa tam zrywka” – mówi Verstappen, ale inżynier mówi, że póki co wszystko wygląda OK.

„Tylne hamulce są relatywnie ciepłe w porównaniu z przodami więc bądź ostrożny na hamowaniu” – mówi inżynier. Następuje wznowienie, Max atakuje Lando i przestrzeliwuje hamowanie.

„Całkowicie dobiłem podłogą” – mówi kierowca, wracając na 12. miejscu. „Muszę zjechać” – mówi po chwili Max. Zespół potwierdza i Verstappen wraca na 13. miejscu.

Po wyjeździe inżynier mówi, że Russell jedzie wolno przed nim z przebitą oponą.

Verstappen odzyskuje kolejne miejsca, a inżynier mówi mu, kto i ile jest przed nim. Następuje też zmiana ustawień. „Zostało 8 okrążeń, samochód przed tobą to Hamilton, walczy z Astonem Martinem” – mówi inżynier do kierowcy.

patronite

Wówczas zaczynają się pojawiać informacje o tempie Pereza, a Verstappen jest informowany, że traci do Checo głównie w zakrętach 7, 8 i 9.

Po minięciu linii mety Max gratuluje Perezowi, jest też chwalony przez Christiana Hornera za dobry powrót.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu GP Singapuru:

A to najciekawsze komunikaty kierowców z rywalizacji na Marina Bay:



Oto najciekawsze onboardy z weekendu, wybrane przez F1:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi