KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Spanish Grand Prix - Race Day - Barcelona, Spain

Sędziowie przyznają się do ogromnego błędu – kara dla Alonso anulowana, ale w jakich okolicznościach… [Aktualizacja]



Mamy kolejną zmianę wyników GP USA. Kara 30 sekund dla Fernando Alonso została anulowana, ale okoliczności jej przyznania są szokujące, podobnie jak to, że sędziowie najważniejszej serii motorsportowej mogą popełniać tak ogromne błędy.

Po wypadku z Lance Strollem na 22. okrążeniu GP USA, w aucie Fernando Alonso poluzowało się mocowanie lusterka. Element ten był niestabilny przez ponad 20 okrążeń jazdy aż w końcu odpadł. Mimo to sędziowie nie pokazali kierowcy czarnej flagi z pomarańczowym kółkiem, nakazującej zjazd do boksów.

Niezadowolony z tego faktu był Haas, którego kierowca – Kevin Magnussen – już 3 razy w tym sezonie był ściągany na naprawy z powodu małych uszkodzeń przedniego skrzydła. By zasygnalizować problem niekonsekwencji decyzji, Haas złożył protest na wyniki GP USA i brak czarno – pomarańczowej flagi dla Alonso oraz Sergio Pereza.



Protest ten w przypadku Hiszpana został uznany i otrzymał on karę 30 sekund doliczoną do czasu wyścigu. Alpine od razu złożyło protest na tę karę, mówiąc, że protest Haasa został złożony po czasie, a delegat techniczny uznał auto za spełniające przepisy.

Dziś nad ranem odbyła się wideokonferencja FIA z przedstawicielami Haasa i Alpine, na której badano najpierw zasadność protestu Alpine. Uznano, że… został złożony po czasie – dokładnie godzinę i 8 minut, dlatego zostaje odrzucony. Alpine natychmiast poprosiło jednak o rewizję wyników, składając nowy wniosek, tzw. right to review. Francuski zespół uznał, że pojawiły się nowe dowody w sprawie, których kilkanaście minut wcześniej dostarczył sam Haas. Sędziowie uznali, że pojawiły się nowe fakty w sprawie i zajęli się sprawą.

Następnie przystąpiono do rewizji całej sprawy. Jak się okazuje, Haas został błędnie poinformowany przez dyrekcję wyścigu, że czas na złożenie protestu to 60 minut, co jest sprzeczne z regulaminem sportowym, mówiącym o 30 minutach. Haas przyznał jednak, że mogliby złożyć protest wcześniej gdyby nie błędna informacja od dyrekcji wyścigu. To właśnie były nowe, nieznane wcześniej okoliczności, na podstawie których uznano drugi protest Alpine.



Sędziowie uznali, że protest Haasa po wyścigu o GP USA wpłynął 24 minuty za późno, co sprawia, że nie powinien w ogóle być rozpatrywany.

W związku z tym trzeba było go odrzucić i przywrócić pierwotne wyniki GP USA, które wyglądają tak:

wyniki gp usa 2022 f1 alo

Zmieniają się również klasyfikacje generalne. Oto klasyfikacja kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing 454
2Charles LeclercblankFerrari308
3Sergio PerezblankRed Bull Racing305
4George RussellblankMercedes275
5Carlos SainzblankFerrari246
6Lewis Hamilton blankMercedes240
7Lando NorrisblankMclaren Mercedes122
8Esteban OconblankAlpine92
9Fernando AlonsoblankAlpine81
10Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari49
11Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes37
12Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes37
13Kevin MagnussenblankHaas25
14Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri23
15Lance StrollblankAston Martin Mercedes18
16Mick SchumacherblankHaas Ferrari12,5
17Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri12
18Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari6
19Alex AlbonblankWilliams Mercedes4
20Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes2
21Nyck de VriesblankWilliams Mercedes2
22Nico HulkenbergblankAston Martin Mercedes0



Oraz konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Podsumowując sprawę, uznać należy, że jeżeli dyrekcja wyścigu nie potrafi sprawdzić tak podstawowej rzeczy jak terminowość wpłynięcia wniosku, to strach myśleć o egzekwowaniu innych przepisów.

Aktualizacja

 

Zapraszam do obejrzenia komentarza po dzisiejszych ogłoszeniach.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 7 czerwca
godz. 19:30 – FP1
godz. 23:00 – FP2

Sobota, 8 czerwca
godz. 18:30 – FP3
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 9 czerwca
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi