KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: Emilia Romagna GP

Schumacher obrywa za wypadki. Gene Haas: „Kosztuje nas fortunę”



Mick Schumacher już tyle razy miał wypadek w sezonie 2022 Formuły 1, że kosztuje Haasa „fortunę”.

Te słowa są kolejnym poważnym sygnałem ostrzegawczym dla Niemca. Tym bardziej, że pochodzą z ust samego właściciela amerykańskiego zespołu, Gene’a Haasa.

W swoim drugim roku startów w królowej sportów motorowych Schumacher pracuje na wizerunek kierowcy z tendencją do rozbijania bolidu. Przytrafiło mu się to już niejednokrotnie. W Arabii Saudyjskiej miał tak poważny incydent w kwalifikacjach, że nie wziął udziału w wyścigu. W Miami stracił punkty tuż przed metą na skutek kolizji z Sebastianem Vettelem.  Z kolei w Monako jego samochód po uderzeniu w barierę się rozpołowił, a zawody wstrzymano. Podczas ostatniego GP Japonii też nie opanował auta, na treningu.

Zobacz także: Schumacher opuścił drugi trening, Steiner komentuje jego wypadek

Już od dłuższego czasu 23-latek jest na cenzurowanym. Synowi legendarnego Michaela Schumachera obrywało się publicznie od szefa Haasa, Gunthera Steinera. Teraz głos w sprawie jego jazdy zabrał również Gene Haas. Amerykaninowi szkoda pieniędzy na kolejne naprawy bolidu swojego kierowcy.



„W tym sporcie nie można być kierowcą żółtodziobem – to zbyt kosztowne”. – powiedział. „Jeśli popełnisz jakikolwiek błąd w wyborze zawodnika, strategii albo opon, kosztuje cię to miliony dolarów”.

„Myślę, że Mick ma duży potencjał, ale kosztuje fortunę. Rozbił wiele samochodów, co kosztowało nas dużo pieniędzy, a my ich po prostu nie mamy”.

„Gdyby ktoś zdobywał dla nas pewne punkty, a nazywałby się Verstappen i rozbijał przy tym bolidy, przełknęlibyśmy to. Ale jeżeli jeździsz z tyłu i masz wypadki, to jest to bardzo trudna sytuacja”.

Schumacher musi punktować

Haas zastanawia się, czy zostawić Schumachera u siebie na sezon 2023, czy dać szansę innemu kierowcy. Faworytem do zastąpienia go jest Nico Hulkenberg (ma na koncie 181 startów, a obecnie pełni rolę rezerwowego Aston Martina).



Mick nadal ma szansę zachować fotel, ale zespół oczekuje od niego zdobyczy punktowych w czterech ostatnich tegorocznych GP. Dotąd zdołał uplasować się w czołowej dziesiątce tylko dwukrotnie – na Silverstone zajął 8. miejsce, a tydzień później na Red Bull Ringu błysnął 6. pozycją. Od tego czasu minęło jednak siedem wyścigów.

Łącznie Schumacher zgromadził 12 oczek, o 10 mniej niż zespołowy kolega Kevin Magnussen. Tymczasem Haas potrzebuje punktów, bo walczy z AlphaTauri o 8. lokatę w klasyfikacji konstruktorów. Obie ekipy idą łeb w łeb. Teoretycznie stajnia zza Oceanu ma szansę nawet na 6. miejsce. Do zajmującego je Alfa Romeo traci 18 punktów.

„Potrzebujemy, aby Mick punktował. Staramy się dać mu możliwie najwięcej czasu, żeby zobaczyć, na co go stać. Jeśli chce z nami zostać, musi nam pokazać, że jest w stanie zdobywać punkty. Czekamy na to”. – oznajmił Haas.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi