Wygląda na to, że mamy rozstrzygniętą kwestię kolejnego miejsca w Formule 1 na sezon 2023. Williams potwierdził, że Logan Sargeant będzie kierowcą tego zespołu, o ile zapewni sobie punkty do superlicencji.
Logan Sargeant zaliczył w piątek swój pierwszy występ w treningu przed weekendem wyścigowym Formuły 1, będąc prawie 2 sekundy wolniejszym od Alexa Albona.
Od dawna mówiło się, że Sargeant jest faworytem do zajęcia miejsca po Nicholasie Latifim w Williamsie i sobotnie oświadczenia ekipy zdają się to potwierdzać.
Williams zapowiedział, że trzeci obecnie kierowca Formuły 2 pojedzie również pierwsze treningi przed GP Meksyku oraz Abu Dhabi oraz weźmie udział w testach młodych kierowców po ostatnim wyścigu sezonu 2022. Najpierw zastąpi Alexa Albona, a potem Nicholasa Latifi. W ten sposób Williams odda aż 4 sesje młodym kierowcom w tym sezonie.
Sargeant będzie również uczestniczył w prywatnych testach oraz pracach w symulatorze Williamsa.
„To był jeden z najprzyjemniejszych momentów mojej kariery w Formule 1. Jestem bardzo wdzięczny, że otrzymam więcej czasu za kierownicą FW44 w Meksyku i Abu Dhabi. Moim celem jest jak najlepsze wykorzystanie każdej minuty w samochodzie by kontynuować postęp, który wykonałem w Austin i w symulatorze w Grove” – skomentował Sargeant.
„Oczywiście skupiam się na finiszu sezonu Formuły 2 w Abu Dhabi na jak najlepszej pozycji. Jestem pewien, że czas spędzony w FW44 sprawi, że będę gotowy na finał F2” – dodaje Amerykanin.
Williams w swoim oświadczeniu nie ukrywa, że tymi sesjami chce zwiększyć szanse Sargeanta na otrzymanie superlicencji. Za jazdy w treningach dostanie on punkty, a kropkę nad i będzie musiał postawić na Yas Marina Circuit i obronić wysoką pozycję w Formule 2.
W rozmowie z mediami w Austin Jost Capito potwierdził, że jeżeli Sargeant zdobędzie wymaganą liczbę punktów do superlicencji, to będzie jeździł w Williamsie w sezonie 2023.
„Czujemy, że jest gotowy do ścigania się. Jeżeli będzie miał wymaganą liczbę punktów po Abu Dhabi, będzie naszym drugim kierowcą w sezonie 2023. Miał jeden sezon w F2, a ja jestem zwolennikiem szybkiego wsadzania kierowców do Formuły 1 ponieważ w seriach juniorskich samochody – w porównaniu z F1 – są jak ciężarówki. Wierzymy, że najlepsze będzie jak najszybsze wsadzenie go do samochodu i przekonanie się, na co go stać” – powiedział Capito.
Aby zapewnić sobie superlicencję, Sargeant potrzebuje minimum 5. miejsca w Formule 2 po zakoczeniu sezonu F2.