KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Sainz o kolizji z Russellem: Kierowcy z pierwszej czwórki nie popełniają takich błędów



George Russell przeprosił Carlosa Sainza za wyeliminowanie go z wyścigu Formuły 1 o GP USA. Hiszpan był bardzo rozczarowany kolejnym wczesnym zakończeniem wyścigu.

Sainz wygrał kwalifikacje na torze Circuit of the Americas i trzeci raz w karierze wystartował z pole position, ale nie zajechał daleko. Kierowca Ferrari ruszył nie najlepiej i szybko spadł za mistrza świata Maxa Verstappena. Jednak najgorsze przyszło dopiero chwilę później. Na pierwszym zakręcie został obrócony przez Russella. Zawodnik Mercedesa po dobrym starcie z czwartej pozycji przeszarżował, zblokował koła na dohamowaniu, w efekcie uderzył w bok bolidu rywala.

Kraksa zepchnęła Sainza na koniec stawki. Chwilę potem, w trakcie drugiego okrążenia, musiał wycofać się z wyścigu, na skutek wycieku wody w samochodzie.

Russell dostał za kolizję 5-sekundową karę. Po zakończeniu rywalizacji nie szukał usprawiedliwień i przyznał się do błędu.

„Po pierwsze, przeprosiny dla Carlosa”. – powiedział. „Nigdy nie chcesz być uwikłany w incydent, który ostatecznie niszczy czyjś wyścig”.



„Atakując w zakręcie nr 1, byłem skoncentrowany na trzech samochodach wokół mnie i spodziewałem się, że Carlos spróbuje odzyskać pierwsze miejsce od Maxa po zewnętrznej stronie łuku, więc hamowałem dość późno. Potem, kiedy zobaczyłem, że chce skontratakować Maxa wewnętrzną, było już za późno na reakcję. Nie mogłem uniknąć zderzenia. Moja wina, powinienem był przewidzieć taki scenariusz”. – wyjaśniał.

„Od tego momentu to było dla mnie naprawdę marne popołudnie”. – dodał.

Zobacz także: Najciekawszy wyścig sezonu? Oceńcie GP USA i poszczególnych kierowców!

Po wypadku Russell nie dość, że musiał spędzić w pit-stopie dodatkowe 5 sekund, to jeszcze też miał uszkodzony bolid. Ostatecznie finiszował piąty – podczas gdy Lewis Hamilton za sterami drugiego Mercedesa wywalczył drugą lokatę.

Nie przywykł do takich błędów

Sainz już czwarty raz w tym roku odpadł na pierwszych okrążeniach. Hiszpan w rozmowie z mediami skierował w stronę Russella parę cierpkich słów.



„Akurat walczyłem z Maxem i nagle ktoś, kto nawet nie uczestniczył w tej rywalizacji, uderzył mnie”. – relacjonował. „Myślę więc, że nie potrzeba tutaj zbyt wielu wyjaśnień czy nagrań”.

„Bez wątpienia, kara się należała. Czy 5-sekundowa, czy 10-sekundowa, czy kara zjazdu na postój, nie będę się w to zagłębiał”.

„Uważam, że nigdy nie oglądamy takich sytuacji wśród pierwszej trójki, bo kierowca z czołowej czwórki zwykle nie popełnia tego typu błędów”. – stwierdził.

Zgadzacie się z Sainzem?

Tak czy inaczej, między nimi i Russellem chyba nie ma żadnego większego konfliktu, bo kamery F1 pokazały, jak po wyścigu młodszy z wymienionych udaje się do starszego, by przeprosić go osobiście.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1.com, Racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi