KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Red Bull dostał ofertę od FIA, ale raczej jej nie przyjmie. O ile przekroczyli budżet?



Wychodzą na jaw kolejne szczegóły zamieszania z ewentualnym przekroczeniem przez Red Bulla limitów budżetowych. Kwota przekroczenia ma być znacznie mniejsza niż sądzono, a FIA zaproponowała Red Bullowi porozumienie w sprawie kary.

Na początku ubiegłego tygodnia dowiedzieliśmy się, że dochodzenie FIA wykazało, iż dwa zespoły popełniły wykroczenia proceduralne przeciwko nowym przepisom dotyczącym limitów budżetowych, a jeden – Red Bull – przekroczył te limity w stopniu „drobnym”, a zatem o mniej niż 5%.

FIA poinformowała, że teraz będzie rozważać adekwatną karę dla Red Bull Racing. Szefowie i kierowcy ekip konkurencyjnych domagają się surowej kary dla Red Bulla, jednak według informacji Autosportu, przekroczenie budżetu przez ekipę z Milton Keynes ma być mniejsze niż pierwotnie sądzono. W mediach wcześniej pojawiały się kwoty około $4 mln, a teraz mówi się o $1,8 mln. „Drobne” przekroczenia są do $7,8 mln.

FIA miało przedłożyć Red Bullowi propozycję „Accepted Breach Agreement”, a zatem przyznania się do winy i zakończenia dalszego dochodzenia w zamian za niższą karę. Jeżeli Red Bull zgodziłby się na to, wówczas katalog kar, jakie mogłaby nałożyć FIA zamykałby się w reprymendzie, karze grzywny (to co innego niż odjęcie środków z kolejnego budżetu), ograniczeniu czasu pracy w tunelu aerodynamicznym czy odebranie czasu na przygotowania na torze w trakcie weekendu wyścigowego.



Tym samym Red Bull na pewno uniknąłby ograniczania przyszłych budżetów, odejmowania punktów czy wykluczenia z jednego lub kilku wyścigów. Nieoficjalnie mówi się, że zakończyłoby się na karze $4 mln oraz zmniejszeniu czasy pracy w tunelu. Warunki takiej ugody – z wyłączeniem informacji poufnych – musiałyby zostać podane do wiadomości publicznej.

Wygląda jednak na to, że Red Bull nie chce przystać na takie rozwiązanie. Ekipa zapowiadała na piątek konferencję prasową w tej sprawie, jednak nie wiadomo czy ona się odbędzie gdyż Christianowi Hornerowi nie udało się wczoraj spotkać z prezydentem FIA, Mohammadem ben Sulayemem.

Jeżeli Red Bull będzie chciał iść w otwarty spór z FIA i dochodzić swoich racji, wówczas sprawa trafi pod obrady komisji FIA, od której decyzji nie będzie odwołania. Jednocześnie będzie ona mogła wymierzyć już każdą z sankcji za „drobne” przekroczenie budżetowe, a zatem reprymendę, grzywnę, ograniczenie czasu w tunelu, zmniejszenie budżetu, odjęcie punktów, ograniczenie czasu na torze, wykluczenie z wyścigu.



O co poszło?

 

Punktów spornych w „interpretacji” przepisów przez Red Bulla i FIA jest kilka. Jednym z nich jest gaża Adriana Neweya, który oficjalnie nie jest pracownikiem Red Bulla, a ma kontrakt konsultanta. Red Bull uważa zatem, że jego gaża nie powinna być liczona jako jednego z trzech kluczowych pracowników zespołu i zamiast niego w tym gronie umieścili kogoś innego. Innego zdania jest FIA i już różnica pomiędzy zarobkami Neweya a inżyniera włączonego do 3 kluczowych osób w zespole przekracza limit.

Jak pisze Auto Motor und Sport, Red Bull w swoich wyliczeniach miał również nie uwzględnić zwolnienia podatkowego, które dostał w 2021 roku.

Niektóre media mówią również o przekroczeniach budżetowych wynikających z codziennych, darmowych posiłków dla wszystkich pracowników Red Bulla, których ma być nawet 1000. Pracownicy mieli również dostawać zniżki, a one według FIA również podlegają limitom.

Różnie interpretowane były też na przykład płace w okresie choroby pracownika. Red Bull zawieszał je, wyłączając z limitu budżetowego. Inaczej interpretuje to FIA.

Źródło: Autosport.com, Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi