KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Rdest walczyła na torze i w garażu



Choć rezultaty obu wyścigów ostatniej rundy Alpine Elf Europa Cup nie zadowalają w pełni Gosi Rdest, a problemy techniczne doskwierały w najważniejszych momentach weekendu, najszybsza Polka po raz kolejny potwierdziła, że w walce o pozycje nie ma rzeczy niemożliwych.

Już pierwszy trening tego weekendu wyścigowego napawał optymizmem i dawał szansę na dobre, mocne zakończenie sezonu. Żyrardowianka ukończyła go bowiem na czwartej pozycji. Drugą sesję treningową, rozgrywaną w wieczorno-nocnych warunkach na torze, Gosi Rdest ukończyła na 8. pozycji.

Równie pozytywna okazała się pierwsza sesja kwalifikacyjna, w której Gosia odnotowała najszybsza prędkość na torze – 197,3 km/h. Najszybsze okrążenie udało się jej pokonać w czasie 02:15.702, dzięki czemu ze stratą zaledwie 0.995 sekundy do P1 zakwalifikowała się na szóstej pozycji.



Niestety, nie było jej dane powalczyć w wyścigu o solidną lokatę, ponieważ tuż po starcie, na dojeździe do pierwszego zakrętu została uderzona w bok przez pojazd z nr 22, w wyniku czego w samochodzie Gosi spadła opona i nie pozostało nic innego, jak tylko wycofać się z wyścigu.

Niedzielne, poranne kwalifikacje także nie do końca poszły po myśli Żyrardowianki – z powodu usterki samochód spisywał się gorzej niż dzień wcześniej, a Polka z czasem 02:16.144, tracąc zaledwie 0.001 sekundy do poprzedzającego ją zawodnika, uplasowała się na 9. pozycji. Osłodą weekendu okazał się jednak ostatni wyścig tegorocznego sezonu Alpine Elf Europa Cup, który przyniósł sporo emocji. Po kontakcie z innym samochodem i uszkodzeniu przodu pojazdu Gosia zacięcie rywalizowała na torze, linię mety przekraczając na 8. miejscu i kradnąc sporo czasu antenowego.

„Ostatni weekend zaczął się bardzo dobrze. Mocne tempo w treningu, również w kwalifikacjach. Niestety, zostałam wykluczona z udziału w pierwszym wyścigu, co więcej – nie z mojej winy. Dostałam strzał w lewy tył samochodu. Szkoda, bo w wyniku uderzenia pojawił się problemy z ustawieniem odpowiedniej geometrii samochodu i miało to negatywny wpływ na moje drugie kwalifikacje, jak również na wyścig. W niedzielnym starcie miałam słabe ładowanie i czasowe ograniczenia mocy przez zbyt wysoką temperaturę wody, dlatego moja walka była taka agresywna – musiałam rozpychać się na torze łokciami, walcząc o pozycję, bo nawet jadąc w tunelu za innymi pojazdami nie byłam w stanie nikogo wyprzedzić. Mogłam wyłącznie czekać na błąd przeciwników, co w kilku przypadkach się udało i zaowocowało sporym, skradzionym przy okazji czasem antenowym, gdy realizator pokazywał emocjonujące pojedynki z moim udziałem” – skomentowała Gosia Rdest.

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi