KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 In-Season Test - Emilia Romagna - Day 2

„Praca w F1 nie może blokować mojej przyszłości wyścigowej”



Sporo mamy w ostatnim czasie rozmów z Robertem Kubicą i bardzo się z tego cieszymy. Długi wywiad z naszym kierowcą zamieścił Przegląd Sportowy i oprócz kolejnych ciekawych opowieści i opinii ze świata motorsportu, mamy również słówko o przyszłości.

Rozmowę z Robertem na jednym z warszawskich torów kartingowych przeprowadzili Aldona Marciniak i Radosław Majdan. W pierwszej jej części mówiono o młodych kierowcach i ich rozwoju.

„Dla mnie karting to była zabawa. Dziś widzę po dzieciakach, że bardzo szybko dorastają, bardzo szybko obierają zachowania profesjonalistów. Dziś można oglądać filmiki, są nowe narzędzia, technologie – widzimy wszystko. Dla mnie jedyną okazją do takiej nauki było podpatrywanie na torze innych kierowców. Ma to swoje plusy i parę minusów. Myślę, że zbyt szybkie wejście w sport profesjonalny zabiera zabawę – mówił Robert.

„To właśnie mówię moim znajomym, którzy mają synów, którzy ścigają się w kartingu. Znalazłem się już kilkukrotnie w sytuacji że powiedziałem co myślę i się obrazili, ale po kilku latach wracali przyznając mi rację. Trudno jest być rodzicem i patrzeć realistycznie na to wszystko. Wiadomo, że każdy chciałby żeby jego dziecko było lepsze od rówieśników, najlepsze, ale to wszystko jest długim procesem. Potrzeba cierpliwości” – dodawał Kubica.



Kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen mówił, jak ważny był dla niego pierwszy etap motorsportowej kariery.

„Dla mnie karting był wszystkim, chciałem jeździć tam dalej, ale tata powiedział, że mamy propozycje z Formuły Renault. I dobrze że tam poszliśmy bo jakbym został w kartingu jeszcze rok – dwa to bym pewnie jeździł tam do dziś” – powiedział Polak.

A kiedy poczuł, że ma talent i może dojść do F1?

„W Formułach nie miałem łatwego życia i dopiero w wieku 21 lat, podczas testu bolidem Formuły 1, poczułem, że mam wysokie umiejętności, że mogę to robić” – odparł kierowca Premy Orlen Team.

Radosław Majdan zwrócił uwagę na szacunek, jakim kierowcy darzą wszystkich, z którymi współpracują. Robert Kubica wyjaśnił dlaczego.



„F1 jest odbierana jako indywidualny sport, a nie ma nic bardziej mylnego bo na sukces 1 kierowcy pracują setki, a czasem tysiące osób. My jako kierowcy musimy jak najlepiej wykorzystać to, co mamy do dyspozycji, a pracuje nad tym po kilkanaście godzin dziennie wiele osób. Teraz są ograniczenia, ale kiedyś tunele aerodynamiczne pracowały 24 godziny przed 350 dni w roku. To było chore, ale też piękne” – powiedział.

Przy okazji odniósł się do serialu Drive to Survive, który wzmógł zainteresowanie Formułą 1 w ostatnich latach.

„F1 ma dwa oblicza – to, które widzimy i to, którego nie widzimy. Rzadko mówi się o tym drugim, bo każdy dba o to, by te informacje nie wyszły. Neflix miał sporo dostępu do tego światka Formuły 1, do kuchni, ale nie pokazano tego niestety” – mówił Kubica.

Nie zabrakło również pytań dotyczących przyszłości. Jeżeli chodzi o tę bliższą i ostatni wyścig WEC, Kubica powiedział: „Najważniejszy wyścig sezonu już za nami – Le Mans. To jest dla nas jak olimpiada dla innych sportowców. Nam nie udało się go wygrać w tym roku, w ubiegłym roku straciliśmy mistrzostwo na ostatnim okrążeniu i było to ciężkie. Mnie nakręca Le Mans. Jeżeli chodzi o końcową klasyfikację to jesteśmy w walce o 2. miejsce, ale nie będzie łatwo. Ale tak naprawdę 2, 4 czy 5 miejsce – to nie ma znaczenia”.

A co z kontynuacją jego roli kierowcy rezerwowego w Formule 1 i dalszymi możliwościami jazd bolidem Formuły 1?



„Na pewno chciałbym to powtarzać w przyszłym roku. Jak mówiłem, moje decyzje napędzane są pasją. Mimo że mam 37 lat, mimo że są to tylko treningi i to sporadyczne to nadal dają mi sporo satysfakcji i nadal mnie spełniają. To bardzo ważne, by w pewnym wieku mieć takie momenty. Zobaczymy. Jeżeli będzie taka możliwość to przemyślę to, ale ta praca nie może blokować mojej przyszłości wyścigowej. Zobaczymy, w którym kierunku ta przyszłość wyścigowa pójdzie, ale trzeba będzie to przeanalizować i pewnie to wszystko będzie trwało i potrwa 2 miesiące dłużej niż powinno” – odparł Polak.

Całą rozmowę zobaczycie poniżej:

Źródło: Przegląd Sportowy



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi