KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

„Powinien dostać bana na 1 wyścig”



Jacques Villeneuve ostro skrytykował Lance Strolla za wypadek z Fernando Alonso podczas Grand Prix USA. Były kierowca F1 uważa, że Stroll zasługuje na zawieszenie na 1 wyścig.

Alonso jechał tuż za Strollem na długiej prostej po restarcie za samochodem bezpieczeństwa. Kiedy chciał go wyprzedzić, Kanadyjczyk zmienił linię jazdy, przez co Hiszpan wjechał w jego tylne, lewe koło.

Kierowca Alpine wzbił się w powietrze, a Aston Martin został mocno uszkodzony i części bolidu zostały porozrzucane po torze. Alonso otarł się o barierę, ale i tak jakimś cudem był w stanie wrócić do boksu i kontynuować wyścig.

Obaj kierowcy udali się do sędziów na wyjaśnienia i Stroll został uznany winnym incydentu, otrzymując karę cofnięcia o 3 pozycje podczas zbliżającego się Grand Prix Meksyku oraz dwa punkty karne.

Stroll przyznał, że za późno bronił się przed swoim przyszłym kolegą z zespołu Astona Martina, ale uznał, że po lewej stronie wciąż było miejsce, by go wyprzedzić, i twierdził, że był to raczej incydent wyścigowy.



Alonso przyznał po wyścigu, że: „strach wciąż jest w moim żołądku po tym incydencie”, a Villeneuve obwinia Strolla, uważając, że takie manewry mogą być nawet śmiertelne. Ich wypowiedzi przeczytacie tutaj.

„Mieliśmy całkiem ekscytujący wyścig w Ameryce, ale nie tylko z właściwych powodów. Widzieliśmy po trochu wszystkiego — mistrzowską jazdę, ale też niebezpieczne akcje i kierowców, którzy źle jeździli. To była mieszanka wszystkiego, ale o to właśnie chodzi w tym show” – napisał Villeneuve po wyścigu dla Formule1.nl.

„Kiedy mówię o niebezpiecznej jeździe, mam na myśli Lance Strolla. Powinien zostać zawieszony na jeden wyścig za incydent z Fernando Alonso. FIA była bardzo pobłażliwa zarówno w Formule 1, jak i w niższych seriach, z kierowcami zygzakującymi na prostej, gdy jest to najbardziej niebezpieczna rzecz i ostatnia rzecz, którą chcesz zobaczyć. To żałosne i niezwykle niebezpieczne” – kontynuuje Villeneuve.



Uważa on, że zachowanie jego rodaka było bardzo ryzykowne.

„Skręcając na prostej, zagrażasz innym kierowcom – być może nawet śmiertelnie, bo możesz w ten sposób spowodować ogromny wypadek. I to dlatego, że świadomie decydujesz się na zrobienie czegoś takiego, a nie dlatego, że popełniasz błąd. Więc to jest naprawdę nie do przyjęcia” – pisze mistrz świata z 1997 roku.

„FIA musi zrobić krok do przodu i przyznawać więcej kar za tego rodzaju manewry, nawet jeśli nie doprowadzi to do wypadku, bo mieliśmy szczęście. A kierowcy zaczynają tak robić już w niższych seriach. W Formule 4 i Formule 3 czasami widzisz zawodników jeżdżących jak w grze wideo. Ale wyścigi są niebezpieczne, a to nie ma to nic wspólnego ze ściganiem się – ani dobrą obroną” – dodaje Villeneuve.

planetf1.com

Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi