KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Singapore Grand Prix - Race Day - Singapore, Singapore

Porsche „dogadane z Williamsem”



Wygląda na to, że po fiasku rozmów z Red Bullem, Porsche nie zrezygnowało z chęci wejścia do Formuły 1 od sezonu 2026. Według nieoficjalnych informacji niemiecki producent z koncernu Volkswagena dogadał się już z Williamsem.

Porsche od dłuższego czasu toczyło rozmowy z Porsche w sprawie dostarczania silników ekipue z Milton Keynes od sezonu 2026. Blisko było już osiągnięcia porozumienia czy nawet oficjalnych ogłoszeń. Obie firmy wystąpiły do regulatorów o zatwierdzenie przejęcia przez Porsche 50% udziałów w Red Bullu, a Porsche zastrzegło sobie hasło „F1nally”.

Deal wysypał się na ostatniej prostej, co potwierdziło Porsche. Mówi się, że kwestią sporną był podział wpływów w ekipie, w tym podejmowanie najważniejszych decyzji. Dodatkowo inflacja, a także mistrzostwa Red Bulla oraz wzrost popularności F1 sprawiły, że wartość ekipy znacznie wzrosła.



Williams?

 

Porsche nie wycofało się jednak z planu wejścia do Formuły 1 i zaczęło szukać alternatyw. Mówiło się, że jednym z rozwiązań może być McLaren, a łączono to przede wszystkim z osobą Andreasa Seidla, który kiedyś dowodził programem Porsche w WEC.

Ostatecznie jednak wydaje się, że stanęło na Williamsie. Informuje o tym dziennikarz holenderskiego nadawcy Formuły 1, Ziggo Sport, Jack Plooij. Umowa miałaby być podobna do tej, szykowanej pierwotnie z Red Bullem.

„Porsche rozmawia z Williamsem. Chodzi o przejęcie 50% udziałów i dostarczanie silników od sezonu 2026. To praktycznie klepnięta umowa” – mówił w trakcie GP USA Plooij, powołując się na swoje źródła.



Właścicielem Williamsa jest amerykańska firma inwestycyjna Dorilton Capital, która przejęła ekipę w sezonie 2020 za €120 mln wraz z długami, które trzeba było spłacić. Umowa z Porsche może się ekipie i jej właścicielom bardzo opłacać.

Obecnie silniki Williamsowi dostarcza Mercedes, ale nie ma tu już większej współpracy jak jeszcze kilka lat temu.

Jeżeli te doniesienia się potwierdzą, będzie to oznaczało, że dwie marki grupy Volkswagena wejdą do F1 od sezonu 2026 – Audi z własnym zespołem oraz Porsche jako dostawca silników i współaściciel ekipy. Audi przygotowuje już swój silnik oraz szuka kierowcy o czym pisałem tutaj. https://powrotroberta.pl/2022/10/audi-rozpoczelo-prace-nad-silnikiem-mierzy-w-podia-i-juz-chce-kierowce-ferrari.html



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi