KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Mercedes i Ferrari kończą rozwój



Mercedes przygotował na GP USA ostatni pakiet poprawek do swojego tegorocznego bolidu Formuły 1. Wygląda na to, że mamy koniec rozwoju samochodów w sezonie 2022.

Przed nami jeszcze tylko cztery wyścigi – kolejno w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Najbliższy zostanie rozegrany 23 października na torze Circuit of the Americas. Samochód Mercedesa przejdzie tam finałowe zmiany.

Były siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton i George Russell dostaną ulepszenia aerodynamiczne. Model W 13 ma też mniej ważyć. Na początku sezonu wykraczał poza minimalną dopuszczalną wagę o około 10 kg.

„To nasz ostatni krok w rozwoju aerodynamiki. Miejmy nadzieję pozwoli nam nieco przyspieszyć”. – mówi Andrew Shovlin, pełniący w zespole funkcję dyrektora inżynierii na torze. „Ale co ważniejsze, z każdym kolejnym krokiem uczymy się coraz więcej – i możemy wykorzystać to na przyszły rok”.



„Poza tym, zmniejszyliśmy wagę niektórych części, co miejmy nadzieję przybliży nas do minimalnej wagi”.

Czy pakiet poprawek pozwoli Mercedesowi nawiązać rywalizację z Red Bullem i Ferrari?

„Bardzo ciężko nam przewidzieć, w jakim miejscu będziemy. W Singapurze Lewis był strasznie blisko pole position, ale na Suzuce obaj nasi kierowcy zanotowali dużą stratę”. – tłumaczy Shovlin.

„Teraz mamy dość mocne tempo wyścigowe. Jeśli wykonamy krok naprzód, miejmy nadzieję będziemy mogli włączyć się do walki z Red Bullami i Ferrari, lecz konkurencyjność w kwalifikacjach naprawdę trudno nam odgadnąć na ten moment”.

„Tak jak mówiłem, wiele zmian jest skoncentrowanych na uczeniu się. Na pewno damy z siebie wszystko w ostatnich czterech zawodach”. – dodaje.



Mercedes zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Na pewno już go nie straci. Teoretycznie może jeszcze powalczyć z Ferrari o 2. pozycję, ale musiałby odrobić 67 punktów do rywala.

Zobacz także: Klasyfikacje generalne F1

Koniec rozwoju

 

Jako że sezon powoli będzie dobiegał końca, wszystkie zespoły przestają pracować nad swoimi obecnymi bolidami.

Ferrari nie planuje już żadnych modyfikacji, bo jak zdradził szef ekipy Mattia Binotto, dobija do limitu budżetowego na ten sezon. Stajnia z Maranello wdrożyła ostatnią poprawkę do samochodu podczas ostatniego GP Japonii. Była to nowa podłoga.

„Zebrane dane potwierdziły krok naprzód”. – powiedział Binotto.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: onestopstrategy.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi