KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Mexican Grand Prix - Saturday (1)

Meksyk zmienił układ sił, Verstappen zagrożony?



Zaskoczyły nas wyniki kwalifikacji do GP Meksyku, a kilka zespołów ma wyraźne problemy z tempem, które raczej nie ustąpią w wyścigu. Jak wyglądają najważniejsze dane czasówki? Zobaczcie też skrót i prowizoryczne ustawienie na starcie.

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji GP Meksyku 2022 F1

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie



Prowizoryczne ustawienie na starcie gp mekysku 2022

Czasy sektorów

W pierwszym wyraźnie szybszy był Max Verstappen, a mnóstwo czasu stracił tam George Russell – aż 0,2 do Verstappena. W drugim to on był najszybszy o $0,2 sekundy. Max był najlepszy w trzecim sektorze i to dało mu pole position.

sektory kwale gp meksyku

Prędkości

Pięciu kierowcom udało się przekroczyć 350 km/h, a najszybszymi byli kierowcy, którzy nie spisali się rewelacyjnie – Magnussen, Schumacher i Albon. Wolne tym razem bolidy Alpine.



Prekości kwalifikacje GP Meksyku

Przewidywane tempo wyścigowe

tempo wyscigowe gp meksyku 2022 f1

Ode mnie

 

Kłopoty Red Bulla w treningach sprawiły, że były to emocjonujące kwalifikacje. Max Verstappen musiał się natrudzić, ale ostatecznie jego przewaga była dość solidna. Zrobił swoje w decydującym momencie i teraz jest faworytem do wygrania wyścigu. Verstappen może narzekać w treningach, ale siłą jego i Red Bulla jest to, że potrafią wprowadzić skuteczne poprawki, a w kluczowych momentach rzadko popełnia błędy.

Myślę, że największym zagrożeniem dla zwycięstwa Verstappena jest startujący tuż za nim Russell i zblokowane koła Mercedesa na hamowaniu, a nie tempo któregokolwiek z rywali.



Mercedesy są znacznie mocniejsze w Meksyku, przede wszystkim ze względu na rzadsze powietrze, która bardziej pasuje ich pakietowi. Inaczej jest w przypadku Ferrari, które cierpi w związku z gorszym wykorzystaniem aerodynamiki. Do tego dochodzą problemy techniczne. Biorąc pod uwagę wyniki, można się zastanowić, do któej litery dojdzie ze swoimi planami strategicznymi Ferrari podczas wyścigu. Ostatnio było E… Jeżeli Ferrari nadal będzie miał tak słabe tempo wyścigowe, w porównaniu z kwalifikacjami, to będą walczyć raczej z McLarenem i Alpine niż Mercedesem i Red Bullem.

Osobiście najbardziej czekam na pojedynek Russella i Hamiltona w tym wyścigu. W kwalifikacjach było między nimi tylko 5 tysięcznych. A jeżeli Lewis chce być przed George`m w generalce to realnie patrząc, musi tu być przed swoim młodszym kolegom. Odebrać punkty za 2. miejsce będzie chciał im Sergio Perez, który ma potencjał na walkę.

Patrząc na genialne, 6. miejsce Valtteriego Bottasa, można zastanowić się, co pójdzie nie tak. Bo jakoś mam przeczucie, że walka o punkty będzie trudna. Alfa zmieniła w niewielkim stopniu przednie skrzydło, ale dało to świetny efekt i widać było go już w czasówce w USA. Ten zespół z większymi środkami ma potencjał. Zhou – jak na siebie – również wysoko – na 12. miejscu.

Myślę, że startujące za Valtterim McLareny i Alpine będą ostatecznie szybsze i powalczą o tytuł „best of the rest”.

Na kolejnych miejscach w kwalifikacjach mieliśmy duety zespołowe – AlphaTauri, Haas, Aston Martin i Williams. Dziwi szczególnie postawa Astona, który ostatnie rundy miał bardzo mocne, a do tego ich pakiet w teorii powinien pasować temu obiektowi. Dziś pewnie będzie lepiej, ale do walki o punkty daleko.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi