Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

20221010_075606

Mazda CX-5 SkyActive-G 2.5 194 KM już jest



Nowa Mazda CX-5 Enso 2022 już jest. To świetny miejski SUV, którego wyposażenie i wszystkie elementy dają odczuć typowy dla tej marki komfort, wygodę i przede wszystkim jakość. To całkiem duży SUV, ale nie największy. Silnik benzynowy, 2.5 litra, napęd na cztery koła.

Miałam przyjemność pojeździć tym świetnym autem przez niemal tydzień i wiem, że spalanie jest godne uwagi. To średnio tylko 8 litrów na 100 km, jeśli oczywiście nie szalejemy po mieście i nie używamy trybu sportowego. Na co dzień jeżdżę Mazdą 3 sedan, i spalanie jest na podobnym poziomie – a więc wynik CX-5 jest bardzo dobry.

W CX-5 miałam do dyspozycji sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Jeździło się wygodnie, ale reagowała z lekkim opóźnieniem. Przyspieszenie niczego nie urywa, ale znacznie lepiej jest w trybie sportowym. Jednak rozpędzone auto jeździ niesamowicie płynnie i daje poczucie dużego komfortu. Moją uwagę zwróciło także to, jak łatwo było mi się zgrać z nowym autem, przesiadając się z Mazdy 3. Zgranie się zajęło nam tylko kilka minut, a potem czułam się „jak u siebie”. Auto nie sprawia wrażenia ciężkiego. Wręcz przeciwnie, jest zwinne i stabilne w zakrętach. Za to duży plus.

Duża przewaga do Mazdy 3 to także bardzo dobre wyciszenie pojazdu. Przez cały czas można swobodnie rozmawiać, a także słuchać muzyki. Bez względu na to, jaką rozwijamy prędkość. W CX-5 Enso znajdziecie nagłośnienie Bose. Mazda + Bose to dobrana para. System multimedialny, charakterystyczny dla tej marki, także zasługuje na uwagę. Jeżdżąc Mazdą przez lata, zdążyłam się już przyzwyczaić do wszystkich pokręteł, które znajdują się koło drążka zmiany biegów, ale brakowało mi ekranu dotykowego, który w starszej Maździe 3 znajdziemy. Było to szczególnie uciążliwe przy próbie obsługi Map Google, po podłączeniu do Android Auto. Cała reszta jednak, na plus.

Poczucie bezpieczeństwa i komfortu zapewniał także układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS), system monitorowania martwego pola, system wspomagający jazdę w korku (CTA), układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu, czy układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, który pozwalał mi na bezkarne zatrzymywanie się nawet na bardzo stromych zboczach. Znajdziecie tam także Driver Alert ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, który dawał znać nawet przy najmniejszych oznakach zmęczenia.

A co z bagażnikiem? Jego pojemność to 522 litry, co jest średnim wynikiem, gdyż w KIA Sportage znajdziemy 590 litrów, a w Volkswagen Tiguan aż 615. Ustępuje jej jednak Nissan Qashqai – tylko 479 litrów.

Komfortu dopełnia kamera 360 stopni, z przełączalnymi widokami w kadrze, która daje rewelacyjną widoczność. Jeśli ktoś ma problemy z parkowaniem, z tą kamerą się ich pozbędzie.

Mazda CX-5 Enso – jak najbardziej.

Ten SUV jest dobrym wyborem dla ludzi, którzy cenią sobie komfort jazdy. Auto jest dobrze wykonane, eleganckie i przestronne. Kolor Soul Red Crystal przyciąga wzrok. Jazda CX-5 jest dynamiczna, choć specyfikacja silnika daje radość z jazdy dopiero przy wejściu na wyższe obroty. I to, co warto podkreślić odnośnie tej marki, to niezawodność.

Moja wersja wyposażenia kosztowała 209 000 zł brutto.

Pojemność: 2488 cm3
Liczba i układ cylindrów: 4
Maksymalna moc: 194 KM
Maksymalna moc: 6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 258 Nm (obr./min.)
Stopień sprężania: 13:1
Przyspieszenie: 9.3 sek
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 58 l
Pojemność bagażnika: 522 l (KIA Sportage 590 l, Nissan Qashqai 479 l, V Tiguan 615 l)
Masa: 1577 kg



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi