Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

Miko Hiszpania 2022

Marczyk i Gospodarczyk kończą sezon Rajdowych Mistrzostw Świata WRC z punktami



57. RallyRACC Catalunya – Costa Daurada zakończył sezon Rajdowych Mistrzostw Świata WRC dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Załoga ORLEN Team zajęła w Katalonii wysokie 10. miejsce w mocno i licznie obsadzonej klasie WRC 2 Open oraz świetne 6. miejsce w klasie WRC 2 Junior, wyrywając jedną pozycję na ostatnim odcinku rajdu.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zakończyli pierwszy sezon startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Załoga ORLEN Team podczas Rajdu Katalonii powróciła na nawierzchnię asfaltową po sześciomiesięcznej przerwie. Duet w Škodzie Fabii Rally2 evo szybko przestawił się na nowy tryb i był niezwykle konkurencyjny na krętych hiszpańskich trasach.

Marczyk i Gospodarczyk wygrali kolejny odcinek w klasie WRC 2 Junior i wbili się na podium w WRC 2 Open. Polska załoga regularnie notowała czasy w czołówce, co ostatecznie pozwoliło im na zajęcie wysokiego 10. miejsca w klasie WRC 2 Open, w której wystartowało ponad 30 załóg, oraz 6. pozycji w klasie WRC 2 Junior. To był kolejny bardzo dobry występ załogi ORLEN Team.



Rajd Katalonii zakończył pierwszy sezon startów Marczyka i Gospodarczyka w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Załoga zachwycała kibiców i ekspertów swoim tempem, stając na podium w swoich debiutach w niesamowicie wymagających imprezach, jak Rajd Portugalii, czy Rajd Finlandii. To prawdopodobnie pozwoli na zajęcie 6. miejsca w stawce najlepszych juniorów świata.

– Meta tak długiego i wymagającego Rajdu Katalonii to dla nas duży sukces. Ta impreza dała nam mnóstwo doświadczenia. Najważniejsza jest nauka – dokładnie poznaliśmy charakterystykę rajdu i na pewno wykorzystamy to w przyszłości. Jestem bardzo zadowolony z tempa, które pokazywaliśmy w piątek i w niedzielę. Jeśli chodzi o sobotę, to ja, jako perfekcjonista, wciąż widzę pole do poprawy – zaznaczył Mikołaj Marczyk.

– Na Power Stage biliśmy się na ułamki sekund z rywalami i to my wyszliśmy z tej walki zwycięsko. Wytrzymaliśmy to tempo, zarówno psychicznie, jak i fizycznie, co dobrze o nas świadczy. Jestem przekonany o tym, że za rok tutaj wrócimy i powalczymy o najwyższe pozycje – zakończył kierowca ORLEN Team.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego rajdu. To była bardzo wymagająca impreza. Zazwyczaj jest tutaj słonecznie i sucho, a w tym roku regularnie nawiedzały nas opady deszczu. Towarzyszyła nam oponiarska ruletka, z którą – według mnie – bardzo dobrze sobie poradziliśmy. Jako zespół zdaliśmy egzamin, który przygotował dla nas Rajd Katalonii – podkreślił Szymon Gospodarczyk.



– Bardzo podobała mi się walka na Power Stage. Zaatakowaliśmy i zyskaliśmy kolejną pozycję. Zrobiliśmy ogromny postęp w trakcie tego weekendu. Straty do zwycięzców nie są duże, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Wierzę w to, że w przyszłym roku będziemy walczyć o najwyższe pozycje. Na pewno będzie nam łatwiej, bo o wiele więcej wiemy o tych rajdach, niż przed startem sezonu 2022 – podsumował pilot załogi ORLEN Team.

– Ten sezon bardzo przypomina mi rok 2020. Wtedy debiutowaliśmy w mistrzostwach Europy i musieliśmy nauczyć się nowych rajdów – ich charakterystyki. Ta wiedza zaprocentowała tym, że w 2021 roku byliśmy na trasach ERC jedną z najszybszych załóg i zdobyliśmy tytuł mistrzów Europy juniorów. Wierzę w to, że tutaj będzie podobnie. W 2022 roku celem była nauka i poznanie nowych rajdów, nowego cyklu – mistrzostw świata. Cel zrealizowaliśmy w 100 procentach. Ogrom wiedzy, którą zebraliśmy, będzie bezcenny w przyszłości. Jestem przekonany o tym, że w przyszłym sezonie będziemy walczyli o najwyższe pozycje. Jesteśmy gotowi do walki o przyszłość – dodał na koniec Marczyk, podsumowując jednocześnie sezon 2022.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi