KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Steiner Magnussen f1 bahrajn

„Nie pie*dol” lepsze od „nie ma problemu”



Powracający do Haasa w tym sezonie po rocznej przerwie Kevin Magnussen stwierdził, że woli „bardzo szczere” zarządzanie Guenthera Steinera niż to, czego doświadczył za czasów swojej jazdy w Renault.

Po dwóch latach spędzonych w McLarenie, Magnussen dołączył do Renault w 2016 roku, jednak nie była to udana współpraca. Duńczyk punktował tylko w 2. wyścigach, zdobywając tylko 7 oczek i po sezonie rozstał się z francuską ekipą, dołączając do Haasa, który zaoferował mu wieloletni kontrakt. Dla Magnussena miał być to wystarczający powód do opuszczenia Renault, które dawało mu tylko umowę na jeden rok.

Ale prawdopodobnie był jeszcze inny powód… Mówiąc o, czasem dosadnym, stylu zarządzania Steinera, kierowca Haasa powiedział dla GP Racing: „Guenther jest bardzo uczciwy. Można mu ufać w dobrych i złych momentach”.

„Nigdy nie zapomnę, kiedy powiedzieli mi, że nie mają dla mnie miejsca po 2020 roku, był niezwykle otwarty i szczery, jeśli chodzi o ogólny obraz. On nie gadał farmazonów. Po prostu wyjaśnił sprawy. W innym miejscu zawsze wiele mi obiecywano, a potem zespół wszystko robił w zupełnie odmienny sposób” – dodaje Duńczyk.



„Za czasów Renault mówili „Nie, nie ma problemu” i tak dalej, a potem widziałem agentów i ojców różnych kierowców, którzy przychodzili zobaczyć zespół, więc zapytałem: 'Hej, wiem, co się dzieje, więc dlaczego mi nie powiecie, żebym mógł znaleźć sobie coś innego?’” – kontynuuje kierowca Haasa.

Magnussen został pożegnany przez Haasa pod koniec 2020 roku. Amerykańska ekipa zdecydowała się wymienić swój skład kierowców, głównie ze względów finansowych. Duńczyk nie cieszył się ze swojej rocznej przerwy: „Bardzo wtedy cierpiałem, bo chciałem się ścigać, patrzyłem, jak ci goście jeżdżą tym, co uważałem za mój samochód”.

„Czułem się bardzo źle. Nie wiedziałem, czy wrócę… Obiecano mi różne rzeczy, ale nie zmaterializowały się i nic mi nie zostało. Byłem bardzo przygnębiony, zestresowany, nie miałem pieniędzy i nie wiedziałem, co zrobię. Cały ten rok był beznadziejny” – dodaje.



W pewnym momencie Magnussen stwierdził nawet, że nie wróci do F1, jeśli nie będzie w zespole, w którym może wygrywać wyścigi, ale jak sam dzisiaj przyznaje: „Naprawdę zmieniłem zdanie przez sezon, który spędziłem poza Formułą 1. Znowu wygrywałem wyścigi, ścigając się w Stanach Zjednoczonych i… widzicie, chociaż wygrywałem, to wciąż nie była to F1. Nie szalałem z radości tak, jak się spodziewałem, po prostu dlatego, że to nie była Formuła 1”.

Haas zdecydował się ponownie zatrudnić Magnussena po tym, jak zerwali kontrakt z Nikitą Mazepinem. Duńczyk w tym sezonie do tej pory dowoził punkty w 5. wyścigach, zdobywając ich łącznie 22.

Co dzieje się z kierownictwem Renault/Alpine? W 2016 roku rolę dyrektora zarządzającego Renault w F1 pełnił Cyril Abiteboul, a szefem zespołu był Frederic Vasseur. Od tego czasu wiele się zmieniło, Renault F1 zostało przemianowane na Alpine, Otmar Szafnauer jest obecnie szefem ekipy, a Laurent Rossi dyrektorem zespołu.

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi