KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica o tym, jak pomógł Giovinazziemu: „Pomyślałem sobie: wariat!”



W bardzo ciekawej rozmowie z dziennikarzami Eleven Sports, Robert Kubica opowiadał o swojej roli w Alfa Romeo F1 Team Orlen. Zdradził przy tym wiele ciekawych szczegółów.

Robertowi Kubicy rola kierowcy rezerwowego w Formule 1 nie jest obca. Polak pełnił ją w sezonie 2006 w BMW Sauber, jednak wówczas miał znacznie więcej okazji do jazdy. Kubica wspomniał o tamtym okresie w kontekście współpracy z inżynierem wyścigowym, która jest dla niego bardzo istotna.

„Moim pierwszym inżynierem, gdy przychodziłem do F1 był Mike Krack i dla mnie był to najlepszy inżynier, z jakim pracowałem. Gdy miałem zadebiutować na Węgrzech, byłem pewien, że Mike będzie moim inżynierem, ale dostałem inżyniera po Jacquesie. Gdy już się z nim ułożyłem, to BMW mi zmieniło inżyniera, wbrew mnie. To coś, czego ja, jako szef zespołu, nigdy bym nie zrobił” – mówił Robert.

Polak przyznał, że rola kierowcy rezerwowego bywa nudna i niewdzięczna, ale jest jeden aspekt, który ją wynagradza.



„Jazda bolidem F1 jest czymś szczególnym, to są duże emocje. Kiedy wskakuję co 3-4 miesiące do bolidu, to zdaję sobie sprawę, że właśnie po to robię tę całą resztę – latam po świecie, siedzę w symulatorze. To ogromna frajda i satysfakcja” – mówił Kubica w Eleven Sports.

Nie jest to jednak łatwe zadanie i emocje szybko trzeba odłożyć na bok by skupić się na pracy.

„Musisz zadbać o to, by jak najszybciej być w odpowiednim rytmie. Musisz być w miarę blisko swoich partnerów, jeżeli chodzi o czasy, ale nie oznacza to, że muszą być takie same. Często ekipy przywożą jedną część do testowania i ja muszę dbać o to, by jej nie uszkodzić, na przykład najeżdżając na tarki” – mówi Kubica.

Czy w takim razie czasy z piątkowych sesji, w których jeździ „liczą się”?

„Ja sam wiem, że jeżeli wskakujesz do bolidu co 3-4 miesiące to jest czymś nienormalnym jeżeli jedziesz tak samo lub szybciej od kierowców podstawowych. A były takie nienormalne dni. Wszystko zależy od feelingu” – mówi kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen.



„Jestem super szczęśliwy, że mam szansę pojeżdżenia bolidem Formuły 1. Zbieram sobie wtedy dużo punktów dla siebie, że jestem usatysfakcjonowany” – dodaje Polak.

Rola kierowcy rezerwowego to też czasem szansa na jazdę w wyścigu w zastępstwie kierowców podstawowych. W ubiegłym roku Robert zaliczył dwa takie występy – na Zandvoort oraz Monzy.

Robert zdradził bardzo ciekawą historię związaną z tymi występami i szukaniem odpowiednich ustawień dla siebie.

„Czasami jest tak, że zespół zaczyna z identycznymi ustawieniami obu samochodów. Po Zandvoort mój inżynier zapytał mnie, czy kopiujemy ustawienia drugiego auta, a ja odpowiedziałem że nie, bo mam już swoje uwagi i spostrzeżenia. Gdy w czwartek przyjechałem na tor i zaczęła się odprawa, usłyszałem, że zaczynamy z takimi samymi ustawieniami. Spojrzałem wtedy na mojego inżyniera ze zdziwieniem, ale on uspokoił mnie: tak, drugie auto skopiowało nasze ustawienia. To są rzeczy, które dają ci satysfakcję, ale tego w żadnej klasyfikacji nie znajdziesz” – odpowiadał Kubica.

To jednak nie wszystko. Okazuje się, że Robert Kubica miał spory wkład w genialnym wyniku Antonio Giovinazziego w kwalifikacjach do GP Włoch na torze Monza, na którym hamowanie jest bardzo ważne.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

„Antonio zawsze bardzo narzekał na hamowanie i używał innej konfiguracji hamulców. Lecieliśmy razem na Monzę i mówię mu: jesteś wariatem, że to używasz. Odpowiedział, że ma problemy w tym aspekcie. Powiedziałem mu, że w zimie testowałem inną konfigurację, teraz jadę na jeszcze innej” – wspomina Kubica.

To był weekend ze sprintem kwalifikacyjnym i Giovinazzi miał spróbować w sobotnim treningu konfiguracji, którą doradził mu Robert.

„Po piątkowych kwalifikacjach [Giovinazzi był w nim 7. czym wyrównał swój najlepszy wynik w karierze – przyp. MC] Antonio zaczyna briefing i mówi, że zmiana hamulca była lepsza, jest dużo lepiej. Mówię mu wówczas: Miałeś tego spróbować w sobotę. A on do mnie, że spróbował na kwalifikacjach. Pomyślałem sobie wtedy: wariat” – mówi Kubica.

„Pewni ludzie powiedzieli, że gdyby mnie tam nie było, to nie poszłoby mu tak dobrze” – dodaje Robert.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi