KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 French Grand Prix - Friday (2)

Kubica o pasji, kibicach i kolarstwie: „Upadki się zdarzały, byłem potrącany przez auta”



Bardzo ciekawą rozmowę z Robertem Kubicą na temat jego pasji, kariery, utracie sensu życia, powrocie do kariery i kibicach przeprowadzili dziennikarze Przeglądu Sportowego i Onetu.

Rozmowa, będąca częścią cyklu „Portrety”, autorstwa Edyty Kowalczyk i Jakuba Radomskiego ukazała się dziś w Przeglądzie Sportowym oraz na łamach onet.pl.

Robert Kubica mówi w niej, że wie, iż jest szczęściarzem, mogąc spełniać się w czymś, co jest jego pasją. Kiedy zdał sobie sprawę, że będzie to możliwe?

„Kiedy zaczynałem od kartingu, mając 15 lat, dorabiałem sobie, jeżdżąc z kierowcami jako mechanik. Później praktycznie mieszkałem w warsztacie, to był mój świat, moja normalność i coś, co kocham. Kiedy pod koniec 2005 r. jechałem na swoje pierwsze testy w Formule 1, traktowałem to bardziej jako przygodę” – mówi Kubica.



„Jednak dla mnie zawsze motorem napędowym do działania była po prostu chęć ścigania się. Dziś mam 37 lat i nie będę robić tego charytatywnie, ale pieniądze nie są nigdy priorytetem. Bywało, że rezygnowałem z propozycji, gdzie mogłem zarabiać więcej, ale nie były adekwatne do tego, co czułem. Po prostu wiedziałem, że nie chcę zmarnować swojej pracy. Kiedy w 2006 r. podpisałem swój pierwszy kontrakt zawodowy, poświęciłem się swojej pasji nie tylko ja, ale wszyscy, którzy pomogli mi dojść do tego etapu kariery” – dodaje kierowca.

Kubica wie, że jest z egzotycznego niegdyś dla motorsportu kraju i jest świadom, ile dla Polski znaczyło jego wejście do F1.

„Muszę to powiedzieć, choć jestem skromny, że Formułę 1 mamy w Polsce dzięki mnie. Ta dyscyplina nigdy nie byłaby tak popularna, gdybym nie dostał się do tego elitarnego grona kierowców. Chciałbym móc powiedzieć, że jeśli nie ja, to trafiłby do niej jakiś inny Polak, ale nie, nikogo takiego by nie było. Polska zaistniała na wyścigowej mapie, gdy zaczęły się moje starty” – powiedział kierowca Prema Orlen Team.

Kubica po raz kolejny podkreślił, jak ważni są dla niego kibice i docenia to, co dla niego robią.



„Najważniejsze, że są ze mną na dobre i na złe. Łatwo jest wspierać kogoś, gdy ten kroczy zwycięską ścieżką, a ja wiele się nie nawygrywałem […] Najbardziej szczególny był jednak rok 2017. Tego obrazku nie zapomnę nigdy. Pięć tysięcy polskich kibiców przyjechało na Węgry, żeby oglądać moje oficjalne testy przed powrotem do wyścigów. To taka kartka z kalendarium mojego życia, która wychodzi poza aspekty sportowe. Jestem dumny z siebie, że wróciłem i z tych wspierających mnie ludzi” – wspomina Robert.

Sporo miejsca w trakcie wywiadu poświęcono również kolarstwu – drugiej największej pasji Roberta Kubicy.

„Na mnie [prędkość – przyp. red.] nie robi wrażenia, gdy pokonuję zjazd, mając na liczniku 70 km na godz., bo w mojej dyscyplinie z prędkością chodzę na kawę. Na rowerze mam świadomość niebezpieczeństwa, ryzyka, bo upadki mi się zdarzały i byłem potrącany przez auta, nie z mojej winy, ale kolarstwo to też moja pasja” – mówi Polak.

Cały, bardzo obszerny i ciekawy wywiad z naszym kierowcą znajdziecie tutaj.

Źródło: onet.pl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi