KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
kubica oknv

Kubica: Nie wiem czy Hypercary w 2023 będą możliwe



Wygląda na to, że jeszcze trochę poczekamy na decyzję Roberta Kubicy w sprawie startów w sezonie 2023. Z jego wypowiedzi dla Eurosportu wynika, że rozważa dwa scenariusze.

Robert Kubica obecnie jest kierowcą Premy Orlen Team w kategorii LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata. To druga z najważniejszych kategorii po Hypercarach.

W sezonie 2023 kategoria Hypercar, na którą składają się prototypy hypercar oraz LMDh, będzie znacznie mocniejsza i pojawi się w niej kilku nowych producentów. Niemal wszyscy mają już ogłoszone składy na przyszły rok i nie ma w nich nazwiska Roberta Kubicy.

Kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen nie ukrywa jednak, że chciałby startować w najwyższej kategorii WEC, walczyć o mistrzostwo świata i wygrać 24h Le Mans. Pytanie tylko, kiedy będzie to możliwe.



„Chciałbym startować w tej kategorii, ale nie wiem, czy to będzie możliwe” [w 2023 – przyp. red] – mówi Kubica, cytowany przez eurosport.tvn24.pl.

W rozmowie z Iwoną Hołod Robert mówił, że ma propozycje startów w kategorii Hypercar zarówno w sezonie 2023 jak i 2024. Musi jednak podjąć decyzję czy chce już teraz definitywnie rozstać się z Formułą 1 bo właśnie takiego kroku wymagałoby poświęcenie się pracy z ekipą fabryczną w WEC.

Nie od dziś plotkuje się o zainteresowaniu Lamborghini Kubicą. Ekipa ogłosiła już jednego kierowcę swojego programu, ale nadal są w niej wolne miejsca. Lamborghini wchodzi do kategorii Hypercar w sezonie 2024.

Teraz Robert mówi, że decyzje w sprawie jego przyszłości będą zapadać po zakończeniu sezonu – w listopadzie.



„Jeśli nie, to mam nadzieję, że będę mógł spędzić jeszcze jeden sezon w LMP2, czyli na „zapleczu” najsilniejszych Hypercars, i mieć dobry punkt wyjścia na 2024 rok. Poczekajmy do końca sezonu, potem decyzje zapadną” – kontynuuje Kubica Kubica, cytowany przez eurosport.tvn24.pl.

Jeżeli Kubica zdecydowałby się na kolejny rok rezerwy w Alfie Romeo w Formule 1 i jazdę w LMP2, to zapewne zwiąże się z ekipą, która będzie współpracowała z Lamborghini przy przygotowaniu wejścia włoskiego producenta do WEC.

Więcej wypowiedzi Roberta o 24h Le Mans przeczytacie tutaj.

Źródło: eurosport.tvn24.pl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi