KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Japanese Grand Prix - Saturday (2)

Kubica analizuje GP Japonii: Zabrakło wyczucia



Robert Kubica był gościem magazynu #ElevenF1 w Eleven Sports, gdzie mógł skomentować wydarzenia i kontrowersje z Grand Prix Japonii. Przeczytajcie najważniejsze wypowiedzi z tej rozmowy.

Robert był proszony o swój komentarz do warunków, jakie panowały na torze i jazdę w nich oraz wybory opon.

„Byłem w bolidzie, wiem jak jest w takich warunkach i jazda przypomina jazdę z zamkniętymi oczami” – mówił Robert.

„Wszyscy startowali na oponach przejściowych bo w Formule 1 każdy kierowca i każdy inżynier myśli, że jest lepszy od innych i że jakoś to przeżyje – będzie samochód bezpieczeństwa bo i tak coś się wydarzy, będzie kilka okrążeń jazdy za nim, tor przeschnie i będziesz miał lepszy wyścig” – kontynuował Polak.



Robert zwrócił uwagę, że kierowcy sami decydowali, jak ostro mają jechać w takich warunkach. Jako przykład dał Valtteriego Bottasa, który na prostej przyspieszał i zwalniał. Sergio Perez z kolei zostawił sobie więcej miejsca podczas restartu by uniknąć jazdy w czyimś pióropuszu wody.

„To ewidentny sygnał, że oni nic nie widzieli, ale byli też tacy, którzy również nic nie widzieli, a i tak jechali z pełnym gazem” – stwierdził Kubica.

Jaki Polak ma pomysł na to, by kierowcy mogli częściej i bezpieczniej jeździć po mokrym torze?

„Kiedy jest zmiana warunków klimatycznych można teraz zmienić tylko opcje chłodzenia. Powinna być możliwość zmiany większej liczby ustawień bo wiadomo, że przy suchych kwalifikacjach nikt nie ustawi samochodu pod mokry wyścig” – stwierdził Kubica.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Odnosząc się już konkretnie do niebezpiecznej sytuacji Pierra Gasly, który przejeżdżał z dużą prędkością obok samochodu bezpieczeństwa, Robert również zaproponował rozwiązanie.

„W innych seriach jest ograniczenie do 80 km/h i toczysz się, ale jest gwarancja większego bezpieczeństwa. To normalna procedura w innych seriach, która eliminuje ryzyko szybkiego poruszania się po torze. […] Z każdej strony zabrakło wyczucia sytuacji w tych warunkach i w tym momencie” – dodał kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team Orlen.

Robert dodał również, że mówi o przygodzie Pierra Gasly z pierwszego okrążenia.

„Skupiłbym się na tym, że reklama po uderzeniu Sainza wpadła na tor. Według mnie tak nie powinno być. Niebezpieczeństwa na torze nigdy nie wyeliminujemy, ale tego można uniknąć” – dodał Polak.



W związku z całym zamieszaniem po weekendzie na Suzuce, Robert zwraca też uwagę na inny aspekt Formuły 1, który potęguje zamieszanie medialne.

„Jest teraz dużo negatywności i emocji na linii FIA – zespoły i ludzie idą do mediów i wykorzystują to, podbudowując swoje ego. I to mi się nie podoba we współczesnej F1. Powinni zamknąć się w jednym pokoju i załatwić sprawy. To był problem w ubiegłym roku w Arabii w Abu Dhabi. Teraz w Formule jest do tego większy dostęp, co jest z jednej strony dobre, ale z drugiej powoduje dyskusje, kontrowersje” – powiedział Kubica.

Była to tylko część rozmowy z Robertem przeprowadzonej dziś podczas jego wizyty w Warszawie. Nie mieliśmy żadnych pytań dotyczących jego przyszłości czy nawet aktualnego programu. Za tydzień ma zostać wyemitowany specjalny odcinek magazynu Eleven F1 poświęcony wyłącznie Robertowi.

Co w GP Japonii 2023?

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi