KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Jos: Max najwięcej nauczył się od Ricciardo



Ojciec dwukrotnego mistrza świata, Jos Verstappen podzielił się spostrzeżeniami dotyczącymi partnerów zespołowych swojego syna.

Historia pokazuje, że bardzo trudno jest być partnerem zespołowym Maxa Verstappena. Spośród dotychczasowych najdłuższy staż ma Daniel Ricciardo, który w Red Bull Racing jeździł przez 5 sezonów w latach 2014 – 2018.

Od połowy sezonu 2016 jego partnerem był Max Verstappen. W pierwszym sezonie wspólnych startów lepszy był Ricciardo, który 10-krotnie dojeżdżał przed Maxem, a sam został pokonany 7 razy. Również w kwalifikacjach Ricciardo był szybszy 10 razy.

W sezonie 2017 – ich pierwszym pełnym wspólnym – Ricciardo zdobył 32 punkty więcej, ale to Verstappen był więcej razy przed Danielem – zarówno w wyścigach jak i kwalifikacjach. Wygrał też więcej wyścigów.



W sezonie 2018 Verstappen zdominował już Australijczyka – był szybszy w 15 z 21 wyścigów, a w kwalifikacjach Ricciardo pokonał Maxa tylko 4 razy. Po tym sezonie Daniel zdecydował się odejść z Red Bulla. Jak mówił Christian Horner, Ricciardo nie chciał pełnić roli kierowcy numer 2.

Jos Verstappen został zapytany, który z dotychczasowych partnerów Maxa był najbardziej wymagającym rywalem.

„To bardzo trudne pytanie. Myślę, że najwięcej nauczył się od Daniela Ricciardo, z którym bardzo dobrze się dogadywał. Max był wtedy bardzo młodym chłopakiem, a Ricciardo był naprawdę dobry, był kwalifikacyjną bestią” – mówi Verstappen senior.

Teraz Daniel Ricciardo prawdopodobnie pożegna się z Formułą 1 – przynajmniej na jakiś czas.



„Myślę, że wtedy samochód Red Bulla naprawdę mu pasował i to jest trochę problem Ricciardo teraz. Obecne auto nie pasuje mu tak bardzo. Są kwestie, które mu nie odpowiadają i dlatego nie jest tak szybki” – dodaje Jos.

Jednocześnie zwraca on uwagę na inny aspekt, przez który Daniel może przegrywać z Lando Norrisem w ekipie z Woking.

„Młoda gwardia adaptuje się teraz bardzo łatwo. A wiecie: nie powinno się przesadzać starych drzew. Tak jest ze starszymi kierowcami, tak było ze mną. Jeżeli wyrosłeś w danym stylu, potem trudno jest to zmienić. Młoda osoba adaptuje się znacznie łatwiej” – mówi Jos Verstappen.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi