KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Inter Europol Competition przed szansą na tytuł!



Załoga zespołu Inter Europol Competition #13 Charles Crews, Nico Pino i Guilherme Oliveira została liderem klasyfikacji LMP3 European Le Mans Series dzięki trzeciej z rzędu wygranej, na belgijskim torze Spa-Francorchamps pod koniec ubiegłego miesiąca, przed finałem sezonu w nadchodzący weekend w Portimão.

O ile ten wynik nie był niespodzianką, wyjątkową radość sprawili kibicom Fabio Scherer, David Heinemeier Hansson i Pietro Fittipaldi, zajmując drugie miejsce w klasie LMP2. To tym większe osiągnięcie, że załoga polskiego zespołu startowała z odległej pozycji. Był to naprawdę wyjątkowy występ załogi #43 i wynik, który doda kierowcom motywacji przed finałem sezonu w Portugalii.

Inter Europol Competition liderem

 

Komplet punktów zdobyty w ostatnich trzech rundach na torach Monza, Barcelona i Spa Francorchamps pozwolił awansować załodze #13 na pozycję lidera serii w klasie LMP3. Pomimo zaledwie czterech punktów zdobytych w pierwszych dwóch pechowych wyścigach sezonu, Charles, Nico i Guilherme prowadzą z dorobkiem 79 punktów przed zespołem COOL Racing #17.



Oznacza to, że przy 19-punktowej przewadze, siódme miejsce dające sześć punktów wystarczyłoby, do tytułu mistrzowskiego w klasie LMP3 European Le Mans Series 2022, niezależnie od wyniku rywali. Jednak zwycięzców poznamy dopiero na mecie, w niedzielę o godzinie 18.00.

Podczas gdy załoga LMP3 świętowała, w obozie LMP2 #43 także zapanowała po wyścigu nieokiełznana radość. Weekend rozpoczął się pechowo, od obrotu na torze Fabio Scherera podczas sesji kwalifikacyjnej, co sprawiło, że załoga rozpoczynała wyścig z końca stawki. Nastroje zmieniły się diametralnie w niedzielne popołudnie. Agresywna, skuteczna jazda Szwajcara i jego kolegów pozwoliła zespołowi myśleć nawet o wygranej w wyścigu.

Drugie miejsce na mecie, dzięki znakomitej jeździe i wręcz heroicznej postawie trójki kierowców dało załodze 18 punktów i awans na dziewiątą pozycję w klasyfikacji. Niestety, tytuł jest poza zasięgiem załogi #43, ale po trudnym sezonie ona również jest na fali wznoszącej.



Trudny wyścig na Fuji

 

Chociaż tor Fuji należy do lubianych w wyścigowym światku, wrześniowy występ w Japonii nie pozostawił dobrych wspomnień w zespole Inter Europol Competition. Wyczekiwany powrót japońskiego obiektu pod górą Fuji do kalendarza Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA nie okazał się udany dla Kuby Śmiechowskiego, Alexa Brundle i Estebana Gutierreza.

Strata czasu już w sesjach treningowych miała wpływ na dalszą część weekendu. Z jakiegoś powodu, pomimo starań trójki kierowców i całego zespołu nie udało się tym razem poprawić tempa prototypu Oreca 07. W rezultacie załoga #34 rozpoczęła i ukończyła wyścig na jedenastej pozycji, którą zamierza znacząco poprawić podczas finału sezonu w Bahrajnie.

A teraz Portimão

 

Powiedzieć, że zespół nie może doczekać się wyścigu w Portimão, to jakby nic nie powiedzieć. W zespole panuje ostrożny optymizm, ale też świadomość, jak trudne zadanie przed nim stoi. Nie ulega wątpliwości, że szanse i apetyty na pierwszy tytuł mistrzowski w ELMS są ogromne. Do tej pory Inter Europol Competition może pochwalić się drugim miejscem w latach 2018, 2019, 2020 i czwartym w ubiegłym sezonie. W nadchodzący weekend zespół da z siebie wszystko, aby tym razem zdobyć tytuł mistrzowski!

Harmonogram weekendu 4h Portimão, szóstej rundy ELMS
Sobota, 15 października
godz. 12:40 – Trening 2
godz. 17:55 – Sesja kwalifikacyjna LMP3
godz. 18:15 – Sesja kwalifikacyjna LMP2

Niedziela, 16 października
godz. 14:00 – Wyścig (4 godziny)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi