KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Incydent z dźwigiem będzie przeanalizowany – oświadczenie FIA



Z wielu stron lecą gromy na FIA i kontrolę wyścigu o GP Japonii w związku z incydentem z dźwigiem, który znajdował się na nitce toru w momentu gdy kierowcy jechali w trudnych warunkach. Na torze znajdował się również porządkowy.

Na pierwszym okrążeniu GP Japonii doszło do wypadku Carlosa Sainza. Bolid Ferrari odbił się od bandy i częściowo wrócił na tor. W związku z koniecznością posprzątania po tym incydencie i bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi, sędziowie najpierw wprowadzili samochód bezpieczeństwa, a następnie czerwoną flagę.

Już podczas pierwszego okrążenia jazdy za samochodem bezpieczeństwa, stawka przejechała obok dźwigu jadącego zabrać auto Sainza. Wielu zawodników dziwiło się widząc dźwig na nitce toru w tak niebezpiecznych warunkach.



Gdy porządkowi zaczęli sprzątać auto Ferrari, z dużą prędkością nadjechał Pierre Gasly, nadrabiający straty po uszkodzeniu auta przez reklamę na pierwszym okrążeniu. Jechał ponad 200 km/h i nie dostał informacji o dźwigu i ludziach na torze.

Była to bardzo niebezpieczna sytuacja w takich warunkach i wielu zawodników miało o nią pretencje. Największe Gasly.

„8 lat temu cierpieliśmy z powodu straty Julesa na tym torze. Po tym czasie znów mamy dźwig na torze. Cieszę się, ze będę mógł się dziś spotkać z najbliższymi bo to mogło skończyć się o wiele gorzej. Musimy wyciągnąć wnioski z tej sytuacji, to nie może się powtórzyć. Można było zająć się tą sytuacją znacznie lepiej” – mówił Gasly po wyścigu.



Sędziowie ukarali kierowcę za zbyt szybką jazdę w warunkach czerwonej flagi, gdy nie obowiązuje już delta i dodali do czasu jego wyścigu 20 sekund. Francuz dostał też 2 punkty karne.

FIA wie jednak, że incydent z dźwigiem nie przeszedł bez echa i wystosowała specjalne oświadczenie w związku z nim.

„O ile normalną praktyką jest ściąganie aut podczas okresu samochodu bezpieczeństwa i warunków czerwonej flagi, to ze względu na konkretne okoliczności i biorąc pod uwagę uwagi wielu kierowców, FIA rozpoczęła analizę wydarzeń związanych z wyjazdem samochodów porządkowych podczas Grand Prix Japonii. To część standardowej praktyki analiz wszystkich incydentów wyścigowych by zapewnić stałą poprawę procedur i procesów” – napisała federacja w swoim oświadczeniu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi