KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Mexico - Practice

Horner: To będzie nas kosztowało ćwierć sekundy na okrążeniu



Podczas konferencji prasowej przed GP Meksyku, Christian Horner odniósł się do kary wymierzonej Red Bullowi po podpisaniu porozumienia dotyczącego przekroczenia limitów budżetowych.

Za przekroczenie budżetu o $2,2 mln w sezonie 2021 oraz naruszenia proceduralne, Red Bull otrzymał $7 mln kary oraz ograniczenie czasu w tunelu aerodynamicznym o 10%.

Na specjalnej konferencji prasowej w piątek, Christian Horner, szef Red Bulla, nazwał te kary „drakońskimi”.

„Oczywiście była między nami dyskusja o sankcji i jej rozmiarach. Były one opóźnione przez smutne wieści o Deitrichu Mateschitzu, ale na początku tego tygodnia ustaliliśmy, że otrzymamy znaczącą karę – zarówno finansową, jak i sportową. $7 mln jest ogromną kwotę, a termin jej płatności to 30 dni” – mówi Horner.



„Oczywiście bardziej drakońską częścią kary jest kara sportowa, która oznacza ograniczenie 10% naszych możliwości używania tunelu aerodynamicznego i narzędzi aero. Niektórzy mówią, że to nieznacząca kara. Pozwólcie sobie powiedzieć, że to ogromne ograniczenie. To różnica pomiędzy ćwierć a pół sekundy na okrążeniu. To będzie miało bezpośrednie przełożenie na przyszłoroczny samochód” – dodał szef Red Bulla.

Red Bull spędzi zatem w tunelu aerodynamicznym 60% czasu bazowego, gdyż 30% straci ze względu na 1. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Co ciekawe, Horner zdradził, że o tym, iż doszło do przekroczenia limitów dowiedział się kilkanaście minut po tym, jak Max Verstappen zapewnił sobie mistrzostwo świata po wyścigu na Suzuce.

„Byliśmy bardzo zaskoczeni ponieważ wydawało nam się, że wyjaśniliśmy wszystkie punkty, o których dyskutowaliśmy” – dodaje Horner.



Horner utrzymuje, że przekroczenie limitu przed Red Bulla miało zerowy wpływ na osiągi bolidu w sezonie 2021.

Anglik powiedział, że przekroczenie przede wszystkim wzięło się z nieprawidłowego wyłączenia $1,4 mln podatku więc faktyczne przekroczenie limitu to $400 tys.

„Mieliśmy różnicę opinii i interpretacji dotyczące kosztów, które były zapisywane w inny sposób. Jednym z benefitów pracy w Red Bullu jest darmowy catering, to część naszej polityki. Uważaliśmy zatem, że to podlega wyłączeniu spod budżetu. FIA uznała inaczej. Szanujemy ich zdanie, ale wzięli pod uwagę cały rachunek za catering – jedzenie, napoje, kawy i to koszt 1,4 mln funtów” – mówi Horner.

Dlaczego Red Bull nie został przy swoim i zamiast przenieść spór pod obrady komisji postanowił podpisać ugodę z FIA?



„W związku ze spekulacjami, które rozlały się po padoku, w interesie wszystkich było zamknięcie tej sprawy tu i teraz. Zaakceptowaliśmy kary, z żalem i bierzemy to na klatę. Czy to przekroczenie przełożyło się na wyniki na torze? Nie” – powiedział.

Według szefa Red Bulla, przepisy dotyczące limitów wydatków są bardzo niedojrzałe. Cytował on przykłady przepisów, które zmieniały się już po złożeniu sprawozdań finansowych. Czy Horner uważa, że rywale będą usatysfakcjonowani karami dla Red Bulla?

„Z pewnością nie. Nawet jakby nam wyłączono tunel aerodynamiczny na zawsze to im byłoby mało” – powiedział Horner.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi