KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
Lewis Hamilton George Russell f1

Hamilton o walce z Russellem: Miałaby znaczenie, gdyby toczyła się o 1. miejsce



Sezon 2022 dla Lewisa Hamiltona nie należał do najłatwiejszych, 7-krotny mistrz musiał walczyć z nieprzewidywalną specyfiką Mercedesa W13, szczególnie na początku sezonu, gdy jego zadaniem była jazda z eksperymentalnymi ustawieniami bolidu, żeby spróbować uwolnić potencjał W13. Ostatecznie żadna ekstremalna konfiguracja dotychczas nie była w stanie zapewnić zwycięstwa w wyścigu dla Mercedesa.

Między innymi z powodu tych eksperymentów, Hamilton w klasyfikacji generalnej znajduje się za kolegą z zespołu George’em Russellem.

Wypowiadając się w wywiadzie dla Auto Motor und Sport, Hamilton był szczery w kwestii poświęceń na początku sezonu.

„George wykonuje świetną robotę. Nie mam z tym problemu. Nie ma między nami żadnych problemów. George i jego zespół nie eksperymentowali z samochodem tak często, jak my. To normalne” – mówi Lewis.



„Jestem bardziej doświadczony i od dziesięciu lat wiem, jak ludzie pracują i jak trzeba wymieniać z nimi uwagi. Andrew Shovlin i ja możemy kłócić się o różne rzeczy, spierać się konstruktywnie. George jest nowy w zespole i wykonuje swoją pracę, najlepiej jak potrafi. Próbuje o wiele mniej, jeśli chodzi o ustawienia. Z kolei ja spróbuję tego i tamtego, wezmę inne skrzydło i zobaczę, czy to coś pomoże” – dodaje starszy z Anglików.

Hamilton otwarcie przyznaje jednak, że takie podejście wynika również ze słabej pozycji Mercedesa w klasyfikacji generalnej i gdyby rywalizacja toczyła się o mistrzostwo, sytuacja byłaby inna.

„Mam nadzieję, że w przyszłym roku, jeśli będziemy mieli lepszy samochód, będziemy mogli skupić się na jak najlepszym wykorzystaniu samochodu, zamiast bawić się zwariowanymi ustawieniami. Wtedy będzie to bardziej uczciwy pojedynek. Jeśli w tym roku skończy przede mną w Mistrzostwach Świata, nie będę miał nic przeciwko temu. Jedziemy po piąte i szóste miejsce. Co innego, gdyby chodziło o pierwsze i drugie miejsce” – dodaje Lewis.

Patryk Kucharski

Źródło: si.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi