KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

FIA publikuje raport po GP Japonii: Będzie zmiana kontrowersyjnego przepisu



Bardzo szybko FIA przeanalizowała niebezpieczną sytuację z GP Japonii i wyjazd dźwigu na tor podczas obecności samochodu bezpieczeństwa. Dziś opublikowano raport i zapowiedziano zmiany, w tym kontrowersyjnego przepisu dotyczącego punktów.

Wnioski po Suzuce

 

Wydarzenia z GP Japonii dobrze pamiętamy. Po wprowadzeniu samochodu bezpieczeństwa, na tor od razu wyjechał dźwig. Kierowcy przejeżdżali obok niego i pracowników obsługi w trudnych warunkach, a Pierre Gasly wracał na koniec stawki.

Szczegółowy raport FIA, pokazujący położenie aut na torze oraz zdjęcia z monitoringu pokazuje dokładnie, z jakimi prędkościami jechali poszczególni zawodnicy. Pierre Gasly w momencie mijania rozbitego auta Carlosa Sainza jechał aż 163 km/h. Trzeba przyznać, że FIA bardzo mocno przyłożyła się do tego raportu, którego obejrzenie polecam tutaj.



Najważniejsze są jednak wnioski, jakie zostały wyciągnięte. Od teraz zespoły będą informowane o wyjeździe pojazdów i służb na tor by móc ostrzec kierowców. Oznacza to, że nie będzie automatycznych czerwonych flag w momencie konieczności wyjazdu aut porządkowych na tor.

Federacja zapowiada również monitorowanie zachowania kierowców w trakcie neutralizacji i apeluje do nich o bardziej zachowawczą jazdę podczas obecności samochodu bezpieczeństwa lub okresu wirtualnej neutralizacji. By to skutecznie egzekwować, zostanie wprowadzona specjalna delta dla takich okresów – tzw. dynamiczny wirtualny samochód bezpieczeństwa. W miejscach incydentów, będzie ona zmniejszana.

W raporcie zapowiedziano również poprawienie komunikacji i podziału obowiązków pomiędzy dyrekcją wyścigu a utworzonym niedawno zdalnym centrum dowodzenia w Genewie.



Ciekawą decyzją FIA jest pozostawienie jednego dyrektora wyścigu – Nielsa Witticha, który będzie pełnił tę funkcję do końca sezonu. Koniec zatem rotacji z Eduardo Freitasem. Taką zmianę postulowali sami kierowcy.

Zmiany punktów

 

FIA zapowiedziała również, że zmieniony zostanie przepis dotyczący punktacji skróconych wyścigów. Wymazany zostanie zapis, że mniejsza pula punktów będzie przyznawana wyłącznie w niedokończonych wyścigach.

Liczba przyznawanych punktów będzie uzależniona od przejechanego dystansu, niezależnie od tego, w jaki sposób został zakończony wyścig. Więcej o tym systemie przeczytacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi