KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Ferrari za późno zorientowało się, że ma zły setup. Ale cieszą się z wpadki strategicznej Mercedesa



Prawie sekundę na okrążeniu tracili w niedzielę podczas GP Meksyku kierowcy Ferrari do rywali. Po części była to wina złego setupu, jaki ekipa z Maranello przywiozła do Meksyku. W Ferrari cieszą się jednak z błędów innych.

Własne problemy

 

Do słabych występów Ferrari w wyścigach zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale weekend w Meksyku był wyjątkowy. Ekipa z Marannelo zupełnie nie miała tempa również w kwalifikacjach, dowożąc 5. i 7. miejsce. W wyścigu było niewiele lepiej – Sainz był 5, a Leclerc 6 i nie mógł poradzić sobie m.in. z Valtterim Bottasem z Alfy Romeo.

Jednym z powodów tak słabej formy Ferrari było ograniczenie mocy silników, a konkretniej turbiny. W Maranello obawiali się jej awarii przy mniejszym chłodzeniu za sprawą rozrzedzonego powietrza, więc silniki Ferrari były „skręcone”. Jak informuje portal formu1a.uno, moc ograniczono o 15 koni mechanicznych.



„Nie czuliśmy się komfortowo na tym torze, musieliśmy pójść na kompromisy jeżeli chodzi o silnik, nie mogliśmy wydobyć jego pełnej mocy” – mówi Binotto, cytowany przez Auto Motor und Sport.

Aby jednak deficyt prędkości na prostych nie był tak duży, kierowcy otrzymali auto z mniejszą siłą docisku, co doprowadziło do ciągłego ślizgania się Leclerca, włącznie z jego wypadkiem w 2. treningu.

„Zachowanie samochodu nie było najlepsze. Po prostu nie skręcał. Musimy teraz znaleźć rozwiązanie i zbadać to” – dodaje Binotto.

Jak pisze Auto Motor und Sport, Binotto przyznał, że inżynierowie byli zaskoczeni danymi z toru, ale odkryli duże błędy w ustawieniach auta za późno i nie było już czasy na wprowadzenie zmian przed kwalifikacjami i wyścigiem.



„Nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy po pierwszym treningu, drugi również nie pomógł za sprawą testu opon. Ostatni raz tak daleko byliśmy na Spa. Musimy wyciągnąć wnioski” – mówi Binotto.

Błędy rywali

 

W Ferrari znaleźli sobie jednak pozytywy – to strategiczne błędy rywali. I choć nikt nie zapomniał koła na pit-stop, a żaden pit-stop nie trwał 14 sekund, to Binotto zwraca uwagę na strategię Mercedesa.

„Po Węgrzech byliśmy krytykowani, że nasze wybory opon nie były do końca właściwe, ale Mercedes przegrał kilka ostatnich wyścigów za sprawą błędnego wyboru mieszanek więc widać, że to nie tylko my popełniamy takie błędy” – mówi Binotto, cytowany przez formu1a.uno.

Mercedes się zbliża

 

W GP Meksyku Mercedes odrobił 13 punktów do Ferrari i obecnie traci ich 40 do ekipy z Maranello. To dużo, nawet biorąc pod uwagę sprint w Brazylii. Maksymalnie w 2 ostatnich rundach sezonu jeden zespół może zdobyć 103 oczka, ale w przypadku Mercedesa jest to praktycznie niemożliwe.



Czy Binotto obawia się o swoje miejsce w klasyfikacji konstruktorów?

„Jeżeli spojrzy się na kilka ostatnich wyścigów, to nie były one świetne w naszym wykonaniu, ale w Singapurze byliśmy bardzo konkurencyjni. W Austin byliśmy szybcy w kwalifikacjach, ale nie w wyścigu. Tu było znacznie gorzej. Mam nadzieję, że to tylko wyjątkowa sytuacja” – mówi Binotto.

„Mamy nadzieję, że w Sao Paulo wrócimy na nasz normalny poziom. Mercedes odrabia do nas bo rozwijają auto znacznie mocniej niż my. Skupiamy się już na sezonie 2023, dość wcześnie podjęliśmy taką decyzję i nie boję się o ich tegoroczne poprawki ponieważ my zaprzestaliśmy swoich” – dodaje szef Ferrari.

Klasyfikacje generalnej Formuły 1 znajdziecie tutaj.

Źródło: Auto Motor und Sport, formu1a.uno



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi