KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Dowiedzieliśmy się niewiele. Jak pojechali młodzi? Po piątku na COTA



Występy młodych kierowców były ozdobą pierwszego dnia jazd Formuły 1 na torze Circuit of the Americas. Poza tym działo się niewiele, a prawdziwa rywalizacja rozpocznie się dziś.

Wyniki

 

Pierwszy trening

Wyniki 1 trening GP USA 2022

Skrót

Wykorzystanie opon w 1. treningu



Wykorzystanie opon 1 trening GP USA 2022

Drugi trening

Wyniki 2 treningu GP USA 2022

Skrót

Wykorzystanie opon w 2. treningu



Wykorzystanie opon 2 trening USA

Przewidywane tempo kwalifikacyjne

tempo kwalifikacyjne usa 2022

Przewidywane tempo wyścigowe



tempo wyścigowe usa 2022 f1

Ode mnie

 

Przyznam szczerze, że tak nudnego drugiego treningu nie było w F1 od dawna i ci, którzy w piątkową noc zdecydowali się na inne aktywności, nie mają czego żałować. Drugą sesję kierowcy przeznaczyli niemal w całości na testowanie prototypowych opon Pirelli na sezon 2023, jeżdżąc spokojnie i nie śrubując swoich wyników. Nie można wyciągnąć zatem z tej sesji żadnych wniosków – może oprócz tego, że mieszanki na przyszły rok nie wydają się zbyt szybkie.

Szukając wskazówek dotyczących tempa ekip trzeba zatem patrzeć na wyniki pierwszego treningu oraz uwagi przekazywane przez kierowców. Wnioski niewiele odbiegają od standardowych – w kwalifikacjach mamy minimalną przewagę Ferrari, w wyścigu zdecydowaną Red Bulla.



Zawieszony między nimi a resztą stawki jest Mercedes, a za nim jest Alpine. Zaskakiwać może słaba forma McLarena w piątek i dobre czasy Astonów Martinów, co oznacza, że Vettel i Stroll znów mogą powalczyć o wysokie punkty.

Nieźle wygląda tempo AlphaTauri, przeciętnie Alfy Romeo i Haasa.

Młodzi

 

Oczywiście największa „wtopa” pierwszego dnia jazd to Antonio Giovinazzi i jego 7,5 minuty w 1. treningu. Włoch mówi, że nie cisnął i być może popełnił błąd lub dostał podmuch wiatru. Haasa ten podmuch na bandę będzie jednak bardzo drogo kosztował – nie tylko finansowo, ale możliwe, że również sportowo.

Giovinazzi mówi, że ten wypadek nic nie znaczy w kontekście jego szans na angaż w sezonie 2023, jednak trudno mi się z tym zgodzić. Abstrahując od Antonio, teraz widzicie już, dlaczego Robert Kubica podczas swoich sesji robi dobrą robotę dla Alfy – jeździ szybko, blisko kierowców podstawowych i nie rozbija bolidu, nie psując tym samym weekendu koledze, którego bolidem jeździ.



Wszyscy „niepodstawowi” kierowcy w pierwszym treningu uplasowali się na ostatnich miejscach, w kolejności reprezentującej miejsce swoich bolidów w klasyfikacji generalnej Formuły 1. Każdy z nich tracił około 2 sekund do swojego kolegi z ekipy.

Na uwagę zachowuje radość wszystkich z możliwości jazdy bolidem. Prezentował ją zwłaszcza mistrz IndyCar 2021, Alex Palou, co pokazuje różnicę między F1 a IndyCar.

Najmniej stracił Pourchaire, ale do Zhou. Oto zestawienie:
Robert Shwartzman (Ferrari) +2.094 (do Sainza)
Alex Palou (McLaren) +2.055 (do Norrisa)
Theo Pourchaire (Alfa Romeo) +1.899 (do Zhou)
Logan Sargeant (Williams) +1.903 (do Albona)

Każdy z nich zatem zaprezentował się przyzwoicie, a na pewno lepiej niż Giovinazzi. I patrząc na te straty, ponownie trzeba docenić pracę, jaką Robert Kubica wykonuje podczas swoich sesji.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi