KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-2020 Hungarian Grand Prix - Thursday (9)

Deszczowe opony w F1 to „złom”. Verstappen chce pomóc, Pirelli narzeka na FIA



Po każdym kolejnym deszczowym wyścigu w Formule 1 pojawia się ten sam wniosek – najważniejsza seria wyścigowa świata nie ma dobrych opon deszczowych. O zmiany apelują kierowcy, oferując własną pomoc.

Max chce pomóc

 

Jednym z tych, którzy krytycznie wypowiadali się o oponach deszczowych Pirelli po GP Japonii był zwycięzca rywalizacji, Max Verstappen.

„Nie chcę wypowiadać się w imieniu wszystkich, ale uważam, że potrzebujemy lepszych opon deszczowych. Jeżeli popatrzymy na to, co mogli robić kierowcy w latach 90-tych lub na początku 2000-tnych przy takich ilościach wody na torze…” – mówił Verstappen po wyścigu o GP Japonii.

„Potrzebujemy lepszych opon deszczowych ponieważ według mnie obecne opony są zbyt wolne i nie dają sobie rady na dużej ilości wody. To dlatego wszyscy próbują jak najszybciej przesiadać się na opony przejściowe ponieważ są zdecydowanie szybsze na okrążeniu. Po przejściu na przejściówki byliśmy od raz 5 sekundy szybsi, a to za wiele” – dodał mistrz świata.



Verstappen mówi, że to jest główny powód, dla którego nikt nie chce jeździć na pełnych oponach deszczowych. Jednocześnie mówi on, że kiedyś nie było takich problemów z oponami.

„Porównując z tym, co działo się 20 lat temu, te warunki byłyby absolutnie w porządku. Rozwiązanie zatem istnieje” – dodaje kierowca Red Bulla.

Max oferuje swoją pomoc jako kierowcy w stworzenie lepszych opon – na przykład poprzez udział w programie testów z Pirelli.

„To nie jest krytycyzm, będę bardzo zadowolony mogąc pomóc i uważam, że powinniśmy się temu przyjrzeć. Być może możemy zorganizować więcej dni testowych na mokrym torze i pracować razem, znaleźć lepsze opony, a przynajmniej mieć okazję pojeździć na ekstremalnych oponach. Zazwyczaj dostajemy na nich dwa okrażenia i przechodzimy na przejściówki, a chcemy jeździć też również w dużym deszczu bo da się to robić” – mówi Verstappen.



Inni się zgadzają

 

Sebastian Vettel zgadza się ze zdaniem Maxa Verstappena, ale wyraża swoją opinię w bardziej zdecydowany sposób.

„Jesteśmy zmuszeni używać opon przejściowych bo pełne deszczowe to złom. Przepraszam: Nie są zbyt dobre. Przechodzimy z jednego stanu zagrożenia na kolejny. Cała stawka jechała na złych oponach” – mówił Vettel po GP Japonii.

„Wszyscy jesteśmy za to odpowiedzialni, ale mając opony przejściowe o tyle szybsze od pełnych deszczowych, nie ma innego wyboru. Trzeba to poprawić” – dodaje Niemiec.

Pirelli odpowiada

 

Odpowiedzialność za tak słabe opony deszczowe zrzuca z siebie Pirelli. Szef motorsportu firmy, Mario Isola, zwraca uwagę przede wszystkim na brak testów.



„Mamy tylko jedną mieszankę opon deszczowych i jedną mieszankę opon pośrednich. I muszą one dobrze pracować na 22 różnych torach w kalendarzu. Musimy zatem znaleźć odpowiedni kompromis. Szczerze mówiąc, nie mamy również zbyt wielu okazji do testowania tych opon” – mówi Isola.

„Pracujemy z FIA i zespołami, ale nie mamy okazji do testowania tych opon, a co za tym idzie rozwijania ich. Jeżeli przypomnicie sobie testy w Barcelonie to zmoczylśmy tor na pół dnia, ale na oponach deszczowych jeździliśmy bardzo mało” – dodaje szef Pirelli motorsport.

Źródło: planetf1.com, thejudge13.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi