KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Deletraz obronił tytuł, dramat Inter Europol Competition



Prema świętuje pierwszy sukces w wyścigach długodystansowych. Ekipa prototypu LMP2 zdobyła mistrzostwo European Le Mans Series, co oznacza drugi tytuł z rzędu dla Louisa Deletraza w tej serii. Słodko – gorzki występ zaliczył zespół Inter Europol Competition.

Dramat IEC

 

Dla Inter Europol Competition ostatnia runda sezonu – na Portimao – była ważna przede wszystkim w kontekście walki ekipy #13 o mistrzostwo w LMP3. Po trzech zwycięstwach z rzędu, Charles Crews, Guilherme Oliveira i Nicolas Pino mieli 19 punktów przewagi nad ekipą Cool Racing, a zatem wystarczyłoby, gdyby ukończyli wyścig na 6. miejscu lub wyższym by zapewnić sobie tytuł.

Wszystko na to wskazywało bowiem na 10 minut przed końcem jechali komfortowo na 3. pozycji. Prowadzili najgroźniejsi rywale polskiego zespołu, Cool Racing.



Niestety, właśnie wtedy awarii, po wcześniejszym kontakcie z autem WRT z LMP2, uległo zawieszenie. Jadący wtedy w aucie Oliveira musiał zatrzymać auto w żwirze i to oznaczało, że Inter Europol Competition #13 musiał zadowolić się wicemistrzostwem w LMP3.

Załoga #14 w LMP3 z Mateuszem Kaprzykiem ukończyła wyścig na 8. miejscu.

„Bardzo ciężki koniec weekendu i całego sezonu. Tak naprawdę nasz wyścig zakończył się już wcześniej, przy kontakcie z LMP2 #31, kiedy nasze zawieszenie zostało uszkodzone. Chłopaki starali się jechać dalej i zabrakło naprawdę niewiele, ale na około dziesięć minut przed końcem zawieszenie się urwało. Szkoda mi kierowców i wszystkich ludzi zaangażowanych w zespół, bo oni naprawdę zasługiwali na to mistrzostwo. Zwłaszcza, że w Spa mieliśmy trzecie zwycięstwo z rzędu i pozycję lidera w klasyfikacji mistrzostw, z 19 punktową przewagą. Z takimi nastrojami jechaliśmy do Portugalii. Jednak po raz kolejny kończymy mistrzostwa ELMS jako wicemistrzowie. Mamy już 4 wicemistrzostwo, co także jest dużym osiągnięciem, jednak chcemy więcej. Teraz już koncentrujemy się na zbudowaniu mocnego składu na przyszły rok” – mówi Jakub Śmiechowski, szef zespołu.

LMP2

 

W głównej kategorii ELMS Prema mogła być prawie pewna tytułu, choć musiała ukończyć wyścig by go sobie zapewnić. Ekipa, która tym razem jechała w składzie Louis Deletraz, Ferdinand Habsburg i Juan Manuel Correa (opuścił 4 pierwsze rundy z powodu kontuzji – zastępował go Lorenzo Colombo), wygrała pewnie wyścig i przypieczętowała tytuł.



W ubiegłym roku mistrzostwo ELMS również zdobył Deletraz, jadący wtedy wraz z Robertem Kubicą i Yifeyem Ye. Miało to miejsce w barwach Orlen Team WRT.

Ekipa Inter Europol Competition spisała się bardzo dobrze w tej kategorii, zajmując 4. miejsce. W klasyfikacji generalnej dało to Davidowi Heinemeierowi – Hansonowi, Fabio Schererowi oraz Pietro Fittipaldiemu 8. miejsce w klasyfikacji generalnej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi