Który zespół wykonywał najszybsze pit-stopy podczas GP Japonii? Którzy kierowcy byli najszybsi i jak wyglądały strategie? Zobaczcie najciekawsze dane rywalizacji na Suzuce.
Wyniki

Skrót
Best lapy
1 tysięczna sekundy – tyle zabrakło Fernando Alonso do najszybszego okrążenia w tym wyścigu oraz dodatkowego punktu. Szybszy okazał się od niego Guanyu Zhou na 20. okrążeniu, po złożeniu nowych opon przejściowych.
Wolne w tych warunkach były McLareny.

Prędkości
Alpine było bardzo szybkie w tym wyścigu, dlatego Ocon był w stanie utrzymać za sobą Hamiltona. Ogromna – 20-kilometrowa różnica występowała między kierowcami Alfy Romeo.

Sektory
W dwóch pierwszych najszybszy był Fernando Alonso, w ostatnim Charles Leclerc.

Pit-stopy
Świetnie poradzili sobie mechanicy AlphaTauri, którzy przeprowadzili aż 3 zmiany kół poniżej 3 sekund w tym najszybszą – 2.45 sekundy. Minimalnie gorsi – podwójnie – byli mechanicy Astona Martina.
Bardzo słabo tym razem poszła jedyna zmiana mechanikom Ferrari.

Czas w alei
Bardzo sprawnie całą procedurę wraz ze swoimi mechanikami przeprowadził Yuki Tsunoda.

Strategie
Były podyktowane wydarzeniami na torze, jednak warto zauważyć, że najwięcej zyskali ci, którzy po restarcie szybko zmienili opony na przejściowe.
Jak się okazuje, opłacało się również zmieniać opony na kolejne przejściówki na około 10 okrążeń przed końcem wyścigu.

Opony
Mieliśmy w tym wyścigu dwa rodzaje opon w użyciu, przejściówki były 8 sekund szybsze od deszczowych.

Vlog


