KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
Belgian Grand Prix 2022

„Co wy mi robicie w tym roku”



Wyścig o GP Japonii był dla Fernando Alonso dość ciekawy, a kierowca przez większą część czasu zachowywał spokój. Zmieniło się to w ostatnim komunikacie.

Alonso

 

Po starcie, w połowie okrążenia, Fernando otrzymuje informację o żółtej fladze w miejscu, obok którego przejeżdża. Inżynier informuje go, że okno samochodu bezpieczeństwa jest zamknięte. Chwilę później pada komunikat o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Kierowca dostaje polecenia zmiany ustawień oraz informacje o swoim położeniu.

Pytany, w jakim stanie jest tor, Alonso odpowiada, że „bardzo mokry”, a sprawę utrudnia też bardzo niska widoczność.

Inżynier przedstawia Fernando sytuację – kto się rozbił, kto zjechał po nowe opony. Następnie wprowadzona zostaje czerwona flaga i Fernando zjeżdża do boksów.



Po długim oczekiwaniu w warunkach czerwonej flagi, kierowcy ponownie wyjeżdżają na tor. Fernando jest pytany o warunki i mówi, że są znacznie lepsze, ale nadal problem stanowi widoczność: „Trudno cokolwiek zobaczyć”.

Po kolejnym okrążeniu inżynier znów pyta o opony, a Alonso powtarza, że opony są właściwe, a warunki się nie zmieniły. Przed wznowieniem kierowca jest informowany, że będzie start lotny, a inżynier mówi, że okno samochodu bezpieczeństwa będzie otwarte po restarcie.

„Tylko Vettel i Latifi zjechali po przejściowe opony” – mówi inżynier. Fernando pyta, gdzie jest Russell i dostaje informację, że 2 sekundy za nim. „Jaki jest plan?” – pyta Fernando, a inżynier mówi mu, że obecnie opona przejściowa wygląda na szybszą, ale podwójny pit-stop spowolniłby Alonso. „Tak, wiem to!” – mówi Alonso.

Jest on ściągany na 9. okrążeniu do boksów, a przygotowując się do tego przestrzelił ostatnią szykanę. Gdy Alonso wyjeżdża, inżynier mówi mu że będzie blisko na wyjeździe z innymi autami.

Fernando prosi o regularne podawanie różnic do innych kierowców bo sam niewiele widzi. Są mu też podawane czasy Estebana oraz gdzie traci do swojego kolegi z zespołu.



Fernando dostaje informację, że jego przednie opony łapią wysoką temperaturę.

„Inni kierowcy skarżą się na przednie opony. Musisz uważać na wysokich prędkościach i unikać ślizgania” – mówi inżynier.

Fernando jest informowany, że jeszcze jakieś 15 okrążeń do końca, a sam pyta, czy myśleli nad zjazdem do boksów. „Przyglądamy się opcjom, w tym momencie czasy wszystkich robią się gorsze, twoje i tak wyglądają nieźle” – mówi inżynier.

Fernando zgłasza, że nie wie jak ma być agresywny z tymi oponami. „Rozumiem, w tym momencie zjazd nie jest dobrą opcją ze względu na duży ruch” – mówi inżynier.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Gdy Zhou zjeżdża do boksów, Fernando dostaje o tym informację. „Nie wiem, nie mogę wyprzedzić chłopie. Co robimy? Jak dużo miejsc stracimy przy zjeździe” – pyta kierowca, cały czas zastanawiając się nad nowymi oponami. „W tym momencie 3. 7 okrążeń do końca” – mówi inżynier. „Może warto spróbować? Nie wiem” – mówi kierowca.

Alonso jest ściągany do boksów, a po wyjeździe dopytuje, jaką ma stratę do Vettela i Hamiltona. Inżynier informuje go że 21 sekund do Vettela i 28 do Hamiltona. Fernando naciska, a inżynier informuje go o kolejnych samochodach przed nim oraz opcjach ustawień na wyprzedzania.

„5 sekund do Vettela, zostały 3 okrążenia” – mówi inżynier, a po 2 okrążeniach informuje kierowcę, że to ostatnie kółko. „Nie wiem czy nie jest koniec wyścigu” – zgłasza zawodnik, ale inżynier poleca mu żeby cisnął. Fernando zgłasza, że liderzy jadą powoli i dopiero wtedy inżynier poleca mu zjazd do boksów.

„Co za błąd… strategiczny. Co wy ze mną robicie w tym roku…” – mówi Fernando w ostatnim komunikacie.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu rywalizacji na Suzuce:



Oto zestawienie najlepszych komunikatów z całego weekendu, wybranych przez F1.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi