KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Roman Bilinski freca paul ricard

Biliński zdradził serię, w której będzie jeździł w sezonie 2023



Zakończył się sezon Formula Regional European Championship by Alpine. Ostatni weekend na torze Mugello nie był zbyt pomyślny dla polskich kierowców. Teraz pozostaje zapytać, jaka będzie ich przyszłość. O Romanie Bilińskim już coś wiemy.

Małe szczęścia

 

Do tego sezonu FRECA podchodziliśmy ze sporymi nadziejami. Roman Biliński zaliczył dwa bardzo dobre sezony – w brytyjskiej F4 oraz GB3 Championship. Problem w tym, że Roman nie miał doświadczenia na europejskim poziomie oraz na torach używanych w serii.

Roman (Trident) punktował tylko dwa razy – w Monako, zajmując 9 miejsce oraz na Hungaroring, gdzie w 1. wyścigu zameldował się na podium. Rywalizację zakończył na 18. miejscu. Koledzy Romana z zespołu zajęli 8. i 15. miejsce w klasyfikacji generalnej.



Piotr Wiśnicki (KIC Motorsport) był 35. w klasyfikacji generalnej i ani razu nie punktował. Z jedynym kierowcą, który jechał tyle samo rund co on w zespole, nieznacznie przegrał.

Tak przedstawia się klasyfikacja generalna FRECA 2022:

MKierowcaZespółPunkty
1Dino BeganovicPrema282
2Gabriele MiniART242
3Paul AronPrema241
4Hadrien DavidR-ace GP224
5Kas HaverkortVAR187
6Gabriel BortoletoR-ace GP176
7Michael BelovMP Motorsport93
8Leonardo FornaroliTrident83
9Joshua DufekVAR79
10Mari BoyaART69
11Eduardo BarrichelloArden51
12Lorenzo FluxaR-ace GP51
13Sebastian MontoyaPrema44
14Joshua DurksenArden40
15Tim TramnitzTrident36
16Sami MeguetounifMP Motorsport21
17Victor BernierFA Racing20
18Roman BilińskiTrident17
19Dilano van't HoffMP Motorsport16
20Owen TangavelouG4 Racing15
21Laurens van HoepenART15
22Maceo CapiettoMonolite 12
23Noel LeonArden3
24Esteban MassonFA Racing1
25Pietro Delli GuantiRPM1
26Francesco BraschiKIC Motorsport1
27Santiago RamosKIC Motorsport0
28Nicolas BaptisteFA Racing0
29Levente ReveszVAR0
30Keith DoneganRPM0
31Matias ZagazetaG4 Racing0
32Pietro ArmanniMonolite 0
33Axel GnosG4 Racing0
34Andreas Rosso0
35Piotr WiśnickiKIC Motorsport0
36Nicola Marinangeli0
37Hamda Al QubaisiPrema0
38Patrick PasmaART Grand Prix0
39Lena BühlerR-ace GP0
40Cenyu HanMonolite 0

Co teraz?

 

Niestety nie wiemy jeszcze, gdzie będzie jeździł Piotr Wiśnicki w sezonie 2023, ale w rozmowie z Iwoną Hołod Roman Biliński zdradził, gdzie będziemy go oglądać.



„Mogę powiedzieć, że to nadal będzie FRECA, ale nie mogę jeszcze powiedzieć, z jakim zespołem będę jeździł” – mówi polski kierowca.

Jego wypowiedzi sugerują, że będzie szukał innej ekipy. Dlaczego decyduje się na kolejny sezon w serii FRECA?

„FRECA, dlatego, że moim zdaniem potrzebuję jeszcze jednego roku tutaj. Chcę udowodnić sobie i wszystkim, że potrafię naprawić małe błędy z tego sezonu i walczyć na froncie. Mamy potencjał, więc zobaczymy jak to będzie” – dodaje Roman.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi