Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

FERRARI F1 GP BARCELLONA

Zespoły zaczną domagać się większej liczby jednostek napędowych?



Po ogłoszeniu rekordowego kalendarza Formuły 1 na sezon 2023, zaczynają pojawiać się głosy, że potrzebne będzie zwiększenie liczby jednostek napędowych, zwłaszcza po zamieszaniu z karami podczas GP Włoch.

Jednym z tych, który podniósł ten problem, jest szef Ferrari, Mattia Binotto. Według niego, we Włoszech czekaliśmy tak długo na prowizoryczne ustawienie na starcie, ponieważ przepisy nie są „czarno – białe” w tym aspekcie.

„Zajęło to tak dużo czasu, ponieważ są różne interpretacje, a przepisy nie są wystarczająco klarowne. To coś, nad czym musimy popracować w a najbliższej przyszłości” – mówi Binotto.



Uważa on jednak, że sposób naliczania kar nie jest jedynym problemem.

„Nie tylko musimy szybciej wiedzieć, jak pozycje startowe są ustalane na bazie kar. Uważam też, że liczba kar silnikowych jest za duża. Być może 3 jednostki napędowe na kierowcę to za mało. Być może powinniśmy to ponownie przemyśleć na przyszły sezon?” – dodaje szef Ferrari.

Dyskusja ta może rzeczywiście ożyć w związku z planem rozegrania aż 24 wyścigów w sezonie 2023. Może to oznaczać nawet po 3 tury kar dla większości kierowców w stawce.

Tak przedstawia się obecna sytuacja silnikowa – po 16 z 22 rund sezonu 2022:



KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)Ex (8)
Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen6774236
Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen4443236
Esteban OconblankAlpine5444336
Fernando AlonsoblankAlpine5553446
Lance StrollblankAston Martin Mercedes3333233
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes3553223
Charles LeclercblankFerrari5455349
Carlos SainzblankFerrari5556346
Kevin MagnussenblankHaas5554226
Mick SchumacherblankHaas Ferrari5444237
Lando NorrisblankMclaren Mercedes4433335
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes3333223
Lewis Hamilton blankMercedes4444224
George RussellblankMercedes3333223
Sergio PerezblankRed Bull Racing4333226
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda5444336
Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri Red Bull6666236
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Red Bull4444335
Alex AlbonblankWilliams Mercedes3333113
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes3333223

ICE – wewnętrzny silnik spalinowy
TC – turbosprężarka
MGU-H – generator odzyskiwania energii cieplnej
MGU-K – generator odzyskiwania energii kinetycznej
ES – bateria
CE – elektronika sterująca
EX – wydech



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi