KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Zespoły i kierowcy narzekają, FIA tłumaczy – o co chodziło z safety carem na Monzy?



Grand Prix Włoch zdecydowanie nie zakończyło się tak, jakby życzyła sobie większość kibiców. Rywalizacji nie udało się wznowić po okresie samochodu bezpieczeństwa. Co sprawiło, że nie było to możliwe?

Po awarii samochodu Daniela Ricciardo, zatrzymał się on na torze na 6 okrążen przed końcem rywalizacji.

„Samochód po prostu zgasł. Byłem w lesmo 1 na 4. biegu, auto utknęło na biegu i musiałem zatrzymać się jak najszybciej. Szukałem miejsca do zjazdu żeby można było szybko zepchnąć auto, ale nie udało się” – mówił o tej sytuacji Australijczyk.

Porządkowi bardzo długo krzątali się przy bolidzie McLarena, ale nic z tego nie wynikało. Dopiero gdy przyjechał dźwig, samochód Ricciardo zaczął zniknąć z toru. Stało się to jednak zbyt późno nawet żeby polecić zdublowanym kierowcom oddublowanie, nie mówiąc już o wznowieniu wyścigu. W ten sposób po raz 13. w historii F1 wyścig zakończył się za samochodem bezpieczeństwa.



Z takiego rozwiązania nie był zadowolony Mattia Binotto, który liczył, że Charles Leclerc powalczy na ostatnim okrążeniu z Maxem Verstappenem.

„Czerwona flaga nie była potrzebna, ale nie rozumiem, dlaczego ściąganie samochodu trwało tak długo” – mówił szef Ferrari.

Wtórował mu Christian Horner, który dodatkowo zwrócił uwagę na to, że pierwotnie samochód bezpieczeństwa wyjechał w złym miejscu.

„Mieli wystarczająco czasu by się z tym uporać i wznowić wyścig. Wybrali zły samochód i to sprawiło, że te wszystkie auta musiały znów nadrabiać okrążenie. Musimy przeanalizować szczegóły, ale według mnie było tu wystarczająco dużo czasu, a samochód był zaparkowany na poboczu, a nie wbity w barierę” – mówił Horner w rozmowie ze Sky Sports.



FIA w związku z zamieszaniem opublikowała oświadczenie, wyjaśniające opóźnienie.

„Podejmowane były wysiłki by usunąć z toru samochód numer 3 i szybko wznowić ściganie, jednak sytuacja skomplikowała się, gdy porządkowi nie byli w stanie wrzucić biegu neutralnego i zepchnąć samochód w bezpieczną strefę. Bezpieczeństwo w przypadku takich operacji jest naszym priorytetem, a incydent nie był na tyle znaczący by wywołać czerwoną flagę, zakończyliśmy wyścig za samochodem bezpieczeństwa, postępując zgodnie z procedurami. Timing wyjazdu samochodu bezpieczeństwa nie miał wpływu na tę procedurę” – czytamy w komunikacie.

To nie pierwsza kontrowersja z Monzy z tego weekendu. W sobotę przez kilka godzin nie mogliśmy się doczekać prowizorycznego ustawienia na starcie w związku z karami 9 zawodników. W niedzielę sędziowie przerwali czerwoną flagą wyścig F3 i nie wznowili go już. Wobec kar czasowych wielu zawodników, długo nie były znane wyniki ostatniego wyścigu sezonu i mistrz serii. Dopiero po kilkunastu minutach sędziowie zdecydowali się przywrócić klasyfikację sprzed 2 okrążeń przed czerwoną flagą.

Jakby tego było mało, w wyścigu F2 Juri Vips otrzymał błędną karę – 10 sekund stop and go zamiast 10 sekund. Odbył ją, a po wyścigu otrzymał oficjalne przeprosiny od sędziów.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi