KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

wsmp 2022 poznan

Wyścigi samochodowe. Ostatnie starcie w sezonie 2022!



Ponad 120 zawodników weźmie udział w ostatnich w tym sezonie wyścigach samochodowych. W dniach 30 września – 2 października, na Torze Poznań odbędzie się 9. i 10. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Game Expert 318 IS Cup PL, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Unitel MX-5 Cup Poland, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Trofeo di Serie Cup, 5. runda Mistrzostw Polski Endurance oraz runda Mistrzostw Swift Cup Europe.

– Podczas ostatniej rundy tegorocznych Mistrzostw Polski na pewno nie zabraknie interesujących wyścigów i zaskakujących rozstrzygnięć. Praktycznie we wszystkich klasach nie ma jeszcze ostatecznych zwycięzców, więc walka będzie toczyła się do ostatniego wyścigu. Już w piątek odbędą się pierwsze wyścigi. W niedzielę wyścig Game Expert 318 IS Cup PL, będzie jednocześnie memoriałem im. Adama Smorawińskiego. Z kolei ostatni wyścig Maluch Trophy będzie memoriałem im. Jana Leśniaka. Zaplanowany mamy także bieg pokazowy formuły historycznej. Będzie więc wiele ciekawych wydarzeń, na które zapraszamy wszystkich sympatyków wyścigów samochodowych – powiedział Sebastian Urbaniak, dyrektor najbliższych zawodów na Torze Poznań.

– Ten pomysł dojrzewał już od dłuższego czasu. Cieszę się, że teraz dojdzie do skutku. Swój przyjazd do Poznania na tegoroczną, ostatnią rundę Mistrzostw Polski, zadeklarowało osiemnastu kierowców. Są wśród nich m.in.: Hieronim Kochański, Andrzej Wojciechowski, Lech Wojciechowski, Piotr Lenartowicz, Wojciech Mikulski, Tomasz Szewczyk, czy Marcin Biernacki. Na torze zaprezentują się w takich bolidach jak Dallara F395, MTX 1-06, Estonia 21, Promot II czy Promot III. Dla miłośników motoryzacji będzie to z pewnością nie lada gratka – powiedział Grzegorz Chyła, pomysłodawca akcji i człowiek znający historię Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jak mało kto.



Przed ostatnią rundą w mistrzowskiej klasie D4 +3500 liderem pozostaje Grzegorz Grzybowski (A. Wielkopolski – 133 pkt.), ale mocno naciska go Jędrzej Szczęśniak (A. Królewski – 125 pkt.). W klasie D4 3500 praktycznie mistrzem jest już Jakub Franek (A. Wielkopolski), który zgromadził 150 pkt., a drugi w klasyfikacji Piotr Podoba (A. Rzemieślnik) ma ich 78 pkt. W klasie D4 2000 prowadzi Marek Leśnik (A. Rzemieślnik – 142 pkt.) przed Sławomirem Szwargotem (A. Wielkopolski – 125 pkt.). W klasie D4 2000 N/A tytuł ma już praktycznie zapewniony Marcelina Czepiel (A. Wielkopolski – 190 pkt.), a drugi jest Michał Buliński (A. Wielkopolski – 133 pkt.).

Twarda walka trwa w DN1 – Kia Picanto. Tutaj liderem jest Mieszko Matuszyk (A. Wielkopolski – 165 pkt.), drugi jest Szymon Piotrowski (A. Wielkopolski – 155 pkt.), a trzeci Jakub Nawrot (102 pkt.). W DN2 Mateusz Ciesiółka ma tylko jeden punkt przewagi nad Maciejem Łaszkiewiczem (obaj A. Wielkopolski).

W Maluch Trophy DN 3-0 liderem jest Jacek Chojnacki (155 pkt.), przed Markiem Kurzętowskim (148 pkt.) i Jakubem Dałkiem (129 pkt.). W DN 3-1 prowadzi Michał Szlachta (155 pkt.), przed Qbą Sykuckim (123 pkt.). W DN 3-2 już nic nie odbierze tytułu prowadzącemu Oskarowi Klimkowi (143 pkt.).

W Trofeo di Serie (Fiat 500) bliski mistrzostwa jest już Jakub Szablewski (352 pkt.). Na drugiej pozycji plasuje się Miłosz Matuszyk (238 pkt.), a na trzeciej David Dziwok (218 pkt.).



W Unitel MX-5 Cup Poland (Mazda MX-5), pięć spośród ośmiu tegorocznych wyścigów wygrał Nikodem Wierzbicki (A. Wielkopolski) i zgromadził 146 pkt. Drugi jest Bartosz Palusko (122 pkt.), a trzeci Jacek Cichopek (116 pkt.) – obaj A. Wielkopolski.

Do ostatnich metrów będzie trwała walka w Work Stuff Super S Cup (Mini Cooper R53). Na razie liderem jest Adam Karkuszewski, który z dorobkiem 153 pkt. wyprzedza Tomasza Pawlaczyka (148 pkt.), Michała Molskiego (129 pkt.) i Jerzego Drabenta (126 pkt.).

Jak zwykle duże emocje towarzyszą Game Expert 318 IS Cup PL (BMW 318 IS). Przed ostatnimi wyścigami prowadzi Artur Lempert (533 pkt.), a za nim plasują się Karol Wyka (515 pkt.) i Marcin Lempert (507 pkt.).

Z kolei w klasyfikacji indywidualnej Endurance na czele plasują się Adam Zentner i Maciej Marcinkiewicz jadący Radicalem SR3 RSX. Walka w poszczególnych klasach będzie bardzo ciekawa!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi