KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Tempa nie ma – Prema i IEC po kwalifikacjach na Fuji



Bardzo daleko od oczekiwań przebiega powrót Roberta Kubicy na tor Fuji. Od pierwszych treningów Prema Orlen Team nie ma tempa, a najgorszą sesją okazały się dzisiejsze kwalifikacje.

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji 6h Fuji

Skrót



Czasy sektorów

Patrząc na nie, wygląda na to, że Prema ma bardzo dobre ustawienia na środkowy, kręty sektor, ale słabe na sektory z prostymi. A przecież na Fuji mamy 1,5 km prostej startowej. W pierwszym sektorze Kubica miał 9. wynik w LMP2, a w trzecim ostatni, 13.

Rewelacyjnie było w drugim sektorze, w którym miał 2. wynik i stracił tylko 0,017 sekundy. Niestety, nie są to pocieszające wiadomości na wyścig, gdzie przy starcie z 9. miejsca wyprzedzanie będzie bardzo ważne.



yuoni

Najlepsze czasy weekendu

Kubica w kwalifikacjach nie był w stanie poprawić swojego wyniku z 3. treningu, ale to akurat nie wyjątek.

ibnocs

Najwyższe prędkości

Prema ma 6. prędkość z całego weekendu w LMP2, ale uzyskaną w 2. treningu.



predkosci kwale fuji

Ode mnie

 

Niestety ze względu na godziny rozgrywania wyścigu oraz jednoczesny weekend wyścigowy F1 na Monzy, przechodzimy nieco obok wydarzeń na Fuji w ten weekend.

Sprawy nie poprawiają wyniki polskich zespołów, które od początku jazd na Fuji są słabe. Zarówno Prema Orlen Team jak i Inter Europol Competition w treningach zajmowały miejsca w drugiej połowie stawki, liczącej 13 aut.

Prema jako nowicjusz nie miała danych z poprzedniej wizyty na Fuji (2019) i musiała zaczynać od zera. Dlatego przeciętne wyniki w pierwszych sesjach nie powinny były martwić. Problem w tym, że im dalej w las, tym było gorzej, również w kwalifikacjach.



Czasówkę jechał Robert Kubica, który zaczynał też inne sesje i w każdej uzyskiwał najlepszy czas w ekipie Premy. Polak pojechał ją na 2 przejazdy ze zmianą opon po 6 minutach. Pierwsze jego okrążenie było fatalne, drugie nieco lepsze.

Robert poprawiał się podczas ostatniego przejazdu – po zyskaniu około 0,3 – 0,4 sekundy w pierwszych dwóch sektorach, niestety trzeci nie poszedł po jego myśli i skończyło się 9. miejscem.

Inter Europol Competition, w barwach którego jechał Alex Brundle, uplasował się na 11. miejscu.

Tor jest krótki, ale różnice między poszczególnymi ekipami LMP2 są nadal bardzo małe i to może być pocieszenie dla nas przed wyścigiem. Kolejnym powinnien być bardzo równy skład Premy, którym już nie raz zyskiwała przewagę nad rywalami. Pomóc mogą też warunki, które na Fuji bywają zmienne, choć dzisiejsze prognozy nie mówią nic o deszczu na jutro.

Prema musi liczyć wreszcie na dobrą strategię oraz więcej szczęścia przy neutralizacjach, a Inter Europol Competition na brak awarii. Wówczas Kubica może walczyć w okolicach podium, a Śmiechowski około 6. miejsca.

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi