KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

2022 Dutch Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Russell zwolnił niepotrzebnie, Hamilton stracił pierwszy rząd



Kierowcy Mercedesa z pewnością mogli liczyć na więcej w kwalifikacjach do GP Holandii. Obu przeszkodził obrót Sergio Pereza. Jak komentowali swoją czasówkę?

W końcówce Q3 oba Mercedesy poprawiały swoje czasy. Miały jednak pecha bo jechały za Sergio Perezem, który zaliczył obrót na wyjściu z 13. zakrętu i stanął na torze.

Stracone pole position?

 

Toto Wolff stwierdził nawet, że Lewis Hamilton jechał po pole position, a po 2 sektorach miał 0,1 sekundy przewagi.

„Myślę, że to wysoce optymistyczne. Ale myślę, że pierwszy rząd był możliwy. Byliśmy optymistycznie nastawieni przed tym weekendem, mając samochód, który może potencjalnie walczyć o pierwszy rząd” – mówi Anglik.



Przyznaje on jednak, że nieprzewidywalność samochodu Mercedesa jest bardzo martwiąca.

„Nie rozumiem, jak w jeden weekend możemy być tak bardzo z tyłu, a potem nagle wszystko jest na miejscu. Z pewnością jesteśmy skonfundowani. Jest jednak wiele pozytywów, które możemy wynieść z tego weekendu. Gdyby nie ta żółta flaga, walczylibyśmy o pierwszy rząd, a to bardzo pozytywne” – dodaje Hamilton.

Ma on nadzieję, że zmniejszenie straty na jednym okrążeniu będzie też widoczne w tempie wyścigowym.

Przypadek Russella

 

Gorszą formę w tej czasówce prezentował George Russell, który jednocześnie przyznał, że mógł popełnić błąd podczas kwalifikacji, a tuż po obrocie Sergio Pereza.



„Odpuściłem jeszcze przy zielonych flagach, nie było żółtych. Jestem więc sfrustrowany ponieważ gdybym po prostu jechał dalej, nawet bez DRS-u, który został wyłączony, pewnie byłbym przez Perezem na 5. miejscu, a to bardzo duża różnica” – mówił wczoraj Russell.

Okazuje się, że nie zadziałał tu instynkt u Russella, a chłodna kalkulacja.

„Odpuściłem później bo na szczęście jest tu miejsce by się zastanowić i pomyślałem sobie, że lepiej będzie zwolnić w tym minisektorze i nie ryzykować kary. Po wszystkim to zawsze łatwiej ocenić” – mówi Russell.

„Z pewnością pozytywne jest to, że mamy bardzo szybki samochód, ale start z 6. miejsca, po brudnej stronie, może być frustrujący” – dodaje Anglik.



Kwalifikacje nie poszły po jego myśli jeszcze w Q2, kiedy musiał użyć drugiego kompletu nowych miękkich opon.

„Nie możemy nikogo winić, to nasz brak tempa w Q2 był niespodziewany. Musieliśmy wziąć drugi komplet i na Q3 został nam tylko 1 i to pokrzyżowało nasze plany” – mówi zawodnik Mercedesa.

On również jednak jest zadowolony z tego, że Mercedes wrócił do walki w czołówce.

„Nadal prawdopodobnie brakuje nam kilku dziesiątych sekundy, a ten tor jest krótki więc różnice są mniejsze. Jako zespół wiedzieliśmy, czemu byliśmy wolni na Spa, a tu od razu pokazaliśmy obiecujące tempo. Max i Red Bull są jednak dla nas za szybcy. Teraz walczymy z Ferrari” – powiedział Russell.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi