KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Australia

Red Bull tłumaczy zerwanie umów z Porsche – chodziło o szybkość



Porsche poinformowało wczoraj, że nie będzie dostawą silników do Red Bulla od sezonu 2026. Christian Horner wyjaśnił, co zaważyło na zerwaniu rozmów i jaka jest obecnie sytuacja Red Bulla.

Szef Red Bulla był pytany przez dziennikarzy, w tym Iwonę Hołod, czy był zaskoczony wczorajszymi wieściami z Porsche.

„Nie zaskoczyło nas to, bo to były rozmowy, które zakończyliśmy ponad tydzień temu. Porsche to genialny brand, i życzymy im szczęścia w przyszłości, cokolwiek ona przyniesie. Jednak kierunek, w którym zamierza iść Red Bull, jest jasny” – powiedział Horner.

Opisuje on teraz sytuację swojego zespołu, która jest stabilna, a ekipa może być samowystarczalna.



„Wyruszyliśmy w tę podróż po wycofaniu się Hondy z Formuły 1. Częścią tego był homologowany silnik, który umożliwił nam dokończenie nadzorowania tego okresu. Stworzyliśmy placówkę w Milton Keynes i zrekrutowaliśmy najlepsze talenty. Obecnie w nowoczesnej fabryce zatrudniamy ponad 300 osób. Przed letnią przerwą uruchomiliśmy pierwszy prototyp silnika V6 na 2026 rok. Nasza strategia, aby silnik i chassis tworzyć pod jednym dachem, i aby ich projektanci pracowali razem, pozostaje niezmieniona” – zapewnia szef Red Bulla.

„W żadnym momencie nie było to uzależnione od zaangażowania inwestora czy producenta. I nie miało to żadnego znaczenia dla tego, gdzie jesteśmy dzisiaj. Dlatego skupiamy się na 2026, na przyszłości i nie możemy się doczekać kolejnego ekscytującego rozdziału dla nas” – dodaje.

Jak przebiegały negocjacje z Porsche i jaki był stopień ich zaawansowania?

„To, co było między nami, to tylko dyskusje. Nigdy niczego nie podpisaliśmy, a nie finalnie nie doszło do żadnego porozumienia. Nie będę podawał szczegółów, ale jedną z naszych sił jest nasza niezależność. Naszymi wartościami są niezależność i stawianie czoła wyzwaniom. To jeden z podstawowych atrybutów, który umożliwił nam odniesienie takiego sukcesu, jaki mamy dzisiaj. Nie chcieliśmy tego zmieniać w żąden sposób. Są to podstawowe zasady, którymi będziemy się także kierować podczas wyzwania, jakim jest jednostka napędowa” – mówi Horner.



„Duże organizacje (jak Porsche), często muszą planować z dużym wyprzedzeniem, ale między nami nigdy nie doszło do niczego wiążącego. Jednym z naszych głównych atutów jest nasza niezależność i szybkość podejmowania decyzji oraz brak biurokracji, a wielokrotnie mogliśmy obserwować, że producenci byli mniej autonomiczni w podejmowaniu decyzji” – dodaje szef Red Bulla.

Co dalej z Porsche?

Producent twierdzi, że analizuje teraz inne opcje dołączenia do F1, która pozostaje dla niego „atrakcyjną”. Mówiło się, że deską ratunku może być McLaren za sprawą osoby Andreasa Seidla, który pracował w Porsche.

Dziś w padoku pojawiła się informacja, że Porsche może podjąć współpracę z Astonem Martinem.

Z Monzy Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi