KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Prezydent FIA zwołał zespoły – rozmowa o standardach



Po raz pierwszy od 10 lat odbędzie się spotkanie FIA z zespołami, dotyczące standardów sportowych. Można spodziewać się, że będą omawiane przypadki z GP Włoch, po którym wiele osób z padoku oraz mnóstwo kibiców było niezadowolonych z decyzji dyrekcji wyścigu.

Spotkanie zwołał prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, który na Monzy rozmawiał z wieloma kierowcami i po tych dyskusjach chce pomówić o szerokim zakresie „spraw sportowych”.

„To część trwającej misji prezydenta FIA, mającej na celu poprawę standardów w sporcie, zbliżania do siebie kierowców, zespołów, stewardów i oficjeli w celach współpracy. To spotkanie jest również częścią serii konsultacji, które nakreślą przyszłość i kierunki naszego sportu” – czytamy w oświadczeniu FIA.

A trzeba przyznać, że tematów do rozmowy w ostatnim czasie zebrało się wiele. Kierowcy podnoszą od dawna problem niekonsekwencji u sędziów, która sprawia, że za te same przewinienia raz są kary, a raz nie ma.

Kolejna kwestia to limity toru i sprawność podejmowania decyzji o ich przekroczeniu lub nie przez sędziów.



Dobrze widoczne było podczas weekendu na Monzy zamieszanie dotyczące wymierzania kar kierowcom za nadprogramowe elementy silników. Zespoły, zawodnicy oraz kibice musieli wiele godzin czekać na ogłoszenie prowizorycznej kolejności startowej.

Poruszony może zostać również problem punktów do superlicencji, który wypłynął przy okazji zainteresowania przez ekipy Coltonem Hertą.

Decyzja o zorganizowaniu spotkania została podjęta jeszcze przed wyścigiem, ale wygląda na to, że później do agendy mógł dojść kolejny punkt – kończenie wyścigów za samochodem bezpieczeństwa, które wczoraj miało miejsce po raz 13. w historii Formuły 1.

„Czerwona flaga nie była potrzebna, ale nie rozumiem, dlaczego ściąganie samochodu trwało tak długo” – mówił szef Ferrari Mattia Binotto.

„Mieli wystarczająco czasu by się z tym uporać i wznowić wyścig. Wybrali zły samochód i to sprawiło, że te wszystkie auta musiały znów nadrabiać okrążenie. Musimy przeanalizować szczegóły, ale według mnie było tu wystarczająco dużo czasu, a samochód był zaparkowany na poboczu, a nie wbity w barierę” – stwierdził Christian Horner w rozmowie ze Sky Sports.



Lewis Hamilton ma pomysł na takie sytuacje, który od dawna jest wykorzystywany w seriach juniorskich i nie tylko – wydłużenie wyścigu o okres nautralizacji.

„Wydłużenie wyścigu nie zaszkodziłoby. Jako racer, zawsze chcesz więcej. Chciałem móc ścigać się z Ferrari i zobaczyć, czy mogę zyskać pozycję” – mówił wczoraj Lewis.

Problemem tego rozwiązania jest ilość paliwa w baku, która jest obliczona na standardowy czas wyścigu. Być może ten temat znajdzie się w tematach dzisiejszych obrad.

Ideę spotkania i działania nowego prezydenta FIA chwalą kierowcy. Lewis Hamilton mówi, że szef FIA nie ma łatwego zadania i potrzebuje czasu do zbudowania wszystkich relacji i wdrożenia zmian.

„Myślę, że najważniejsza teraz dla kierowców jest próba zbudowania połączenia ze wszystkimi zawodnikami, GP Drivers Association. Chcemy pomagać FIA, Mohammedowi i jest on na to otwarty” – mówi Lewis.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi