Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

ucisnovd

Pożar w aucie Gaslyiego – AlphaTauri uspokaja




Pierre Gasly musiał wyskakiwać z płonącego bolidu podczas piątkowych treningów Formuły 1 w Singapurze, ale jak sam twierdzi, nie był to żaden poważny incydent.

Do zdarzenia doszło w środku drugiej dzisiejszej sesji na znanym z wysokich temperatur ulicznym torze Marina Bay. Gdy kierowca Alpha Tauri zjechał do alei serwisowej, a mechanicy zaczęli wpychać jego samochód do garażu, płomienie objęły pojazd w okolicach górnego wlotu powietrza. To miejsce, gdzie raczej rzadko zapala się jakikolwiek bolid F1.

Ogień zgasił… jeden z mechaników Aston Martina.

Gasly jednak bagatelizuje zajście. Wyszedł z niego bez szwanku. Maszyna Francuza podobno też zbytnio nie ucierpiała.




„Wszystko to jest częścią treningów”. – mówi. „Sprawdzamy odporność silnika w tych gorących warunkach”.

„Nie było idealnie, zrobiło się trochę gorąco, a gdy podłączyliśmy odpowietrznik paliwa, zapalił się. Ale mogliśmy go odłączyć i powtórzyć procedurę. Tak więc poczułem się trochę jak na grillu, lecz koniec końców nie było to nic aż takiego poważnego. (…) Nie jest to nic niepokojącego na resztę weekendu. Ostatecznie tylko okopcił się lakier na bolidzie”.

„Straciliśmy trochę czasu, ale byliśmy w stanie wrócić na tor dość szybko”.

Główny inżynier wyścigowy zespołu dodaje: „(…) Wyglądało to bardziej poważnie niż było w rzeczywistości”.




Gasly’ego martwi bardziej jego tempo. Pierwszą sesję zakończył na 9. pozycji, ale w drugiej spadł na 14.

„Uwielbiam ten tor. To naprawdę wyjątkowe miejsce, pętla jest bardzo techniczna. (Ale) ogólnie nie jesteśmy zbyt zadowoleni z osiągów na ten moment”. – przyznaje. „Musimy znaleźć coś więcej przed jutrem. Wprowadziliśmy tutaj drobne udoskonalenia do samochodu, które musimy teraz lepiej przeanalizować, żeby móc wyciągnąć z nich wszystko”.

Problemy techniczne miał też drugi kierowca Alpha Tauri – Yuki Tsunoda. Podczas nocnego treningu Japończyk pokonał tylko 11 okrążeń. Przyczyna to usterka układu paliwowego. Młodszy z zawodników juniorskiej ekipy Red Bulla zakończył dzień na 17. lokacie.

Grzegorz Filiks

Źródło: f1i.com




Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi