KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Pomysły na uatrakcyjnienie i naprawienie F1: 2x kwalifikacje, jednolite kary i brak VSC?



Niemiecki Auto Motor und Sport przekazuje bardzo ciekawe pomysły, jakie pojawiają się w świecie Formuły 1 na uatrakcyjnienie widowiska oraz wyeliminowanie kwestii przeszkadzających fanom.

Koniec za SC?

 

Po GP Włoch uwidoczniony został problem kończenia wyścigów za samochodem bezpieczeństwa. Przerywanie wyścigów przez czerwoną flagę w takich sytuacjach jest mało prawdopodobne gdyż takie rozwiązanie uzasadnia jedynie przeszkoda na torze lub konieczność udzielenia pomocy medycznej kierowcy.

Rozważony może być pomysł lepszego momentu wyjeżdżania samochodu bezpieczeństwa by jeszcze podczas jego trwania stawka układała się w prawidłowej kolejności, a zdublowani kierowcy przesuwali się na koniec stawki.



Nie potrzeba by wówczas dodatkowego okrążenia na oddublowanie stawki.

Kary za silniki

 

Jak przekazuje Auto Motor und Sport, by wprowadzić większą transparentność w tym aspekcie, rozważany jest pomysł ujednolicenia kar za wymianę elementów jednostki napędowej. Każdy kierowca, w którego aucie dochodzi do nadprogramowej wymiany, miałby otrzymywać karę „startu z końca stawki” i to niezależnie od tego, ile elementów by wymieniał.

Fanom łatwiej byłoby wówczas śledzić rywalizację, a kierowcy, którzy wymienili elementy, walczyliby ze sobą w kwalifikacjach.

VSC

 

Zagrożony może być również wirtualny samochód bezpieczeństwa. Według władz F1, lepsza jest pełna neutralizacja z samochodem bezpieczeństwa. Po pierwsze zbija ona stawkę, a po drugie podczas okresu VSC niektórzy kierowcy mogą na nim znacznie skorzystać – zwłaszcza ci, którzy byli blisko boksów.



Pociągi DRS

 

Sezon 2022 udowadnia nam, że wyprzedzanie bez użycia DRS-u nadal jest trudne, jednak F1 w średnioterminowej perspektywie chce pozbyć się tego systemu.

Póki co problemem stają się tzw. pociągi DRS, a zatem sytuacje, gdy za jednym kierowcą jedzie kilku innych zawodników, a każdy z nich korzysta z DRS-u wobec czego trudno o wyprzedzania. W tym sezonie, przy mniejszej roli slip-streamu, zdarzają się one bardzo często.

Pomysłem ma być tu np. ograniczenie czasu, przez jaki kierowca może jechać z otwartym tylnym skrzydłem.



Jeżeli chodzi o DRS to rozważane jest również zezwolenie na używanie go już podczas pierwszych okrążeń po starcie lub restarcie.

2x kwalifikacje?

 

Bardzo ciekawym rozwiązaniem może być rozgrywanie dwóch sesji kwalifikacyjnych w trakcie weekendów ze sprintami. W sezonie 2023 zaplanowano takich 6 o czym piszę tutaj.

Na sezon 2024 rozważa się w trakcie takich rund rozgrywanie tylko jednego treningu, a następnie kwalifikacji do sprintu, sprintu oraz kwalifikacji do głównego wyścigu.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi