KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Piastri o swoim numerze w F1 i telefonie od Ricciardo



Oscar Piastri będzie w Formule 1 jeździł z numerem 81. Za tym wyborem kryje się dość banalna historia. Niebanalny był natomiast telefon, jaki otrzymał od tego, którego w McLarenie zastąpi – Daniela Ricciardo.

81

 

W sezonie 2024 numer 81, z którym będzie jeździł Oscar Piastri będzie najwyższym w całej stawce. Dlaczego zdecydował się właśnie na taki?

„Kiedy jechałem mój pierwszy wyścig, musiałem wybrać numer startowy by nakleić go na gokart. Gdy poszedłem do sklepu, mieli tylko numer 1. Mój musiał składać się z dwóch cyfr więc przez pierwsze wyścigi jeździłem z 11-tką” – wyjaśniał Piastri.



Później musiał jednak zmienić ten numer.

„Pojechałem na zawody stanowe i ktoś już jeździł z 11-tką. Nie wiem, co zainspirowało mnie do tego, ale zmieniłem numer na 81 i tak zostało już w kolejnych latach” – dodaje Australijczyk.

Relacje z Ricciardo

 

Narodowościowo w McLarenie nic się nie zmieni – skład ekipy nadal będą stanowić Anglik i Australijczyk. Daniela Ricciardo zastąpi jednak Oscar Piastri. Młodszy z kierowców został zapytany, czy mimo całego zamieszania, jest nadal w dobrych kontaktach z Ricciardo.



„Tak, tak myślę. To było naprawdę świetne ze strony Daniela, że się do mnie odezwał. Planowałem sam do niego zadzwonić, ale timing tego wszystkiego… Szczerze mówiąc, nie wiedziałem nawet czy on chce ze mną rozmawiać. Próbowałem myśleć o tym, co chcę mu powiedzieć, ale on przejąć inicjatywę” – mówił Piastri w podcaście The Fast Lane.

„Daniel jest 100% profesjonalistą. Mój szacunek do niego zawsze był ekstremalnie wysoki i tylko urósł po tym, jak na to wszystko zareagował. Jeg telefon dla mnie osobiście był czymś wielkim. Wiedza, że nie żywi urazy bardzo mi pomaga. Cieszę się, że porozmawialiśmy, to był przyjemny moment” – dodaje Piastri.

Przyszły kierowca McLarena podkreśla, że bardzo docenia dokonania Daniela Ricciardo w Formule 1.



„Myślę, że jeżeli będę mógł się zbliżyć do jego sukcesów i tego, jakim jest człowiekiem poza torem, będę mógł powiedzieć, że wykonałem dobrą robotę” – mówi Piastri.

Jeszcze wcześniej do Daniela Ricciardo zadzwonił manager Oscara Piastriego, Mark Webber.

„Ja nie czułem, że on powinien to robić, ale jednak on chciał w jakimś stopniu przeprosić za to wszystko i zapytać, jak się miewam. Oczywiście wiem, jaki ten sport jest i dla mnie nie było w tym nic osobistego. Chciał się upewnić, że ja to rozumiem i że dobrze się czuję. Jemu jest bardzo źle z tym, jak wyszło to w mediach. Miło było z nim pogadać. Dałem mu do zrozumienia, że nie ma między nami złej krwi, że rozumiem, jak to wszystko działa. On stara się wejść do F1 i to powinien być wielki moment dla niego. Nie chcę mu uprzykrzać tej sytuacji. To nic osobistego i naprawdę dobrze mu życzę, chcę żeby miał dobrą karierę” – mówił o tym telefonie Daniel Ricciardo.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi