Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

Colton Herta

Oficjalnie – nie będzie superlicencji dla Herty



Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, FIA odrzuciło wniosek Coltona Herty o przyznanie superlicencji na specjalnych zasadach. Kierowca nie pojedzie zatem w przyszłym roku w Formule 1.

Przed GP Włoch Helmut Marko zdradził, że osiągnięte zostało porozumienie pomiędzy Coltonem Hertą a AlphaTauri w sprawie jazdy Amerykanina w sezonie 2023 Formuły 1. Wszystko było jednak pod warunkiem, że Herta otrzyma superlicencję. Nie mógł on jej zdobyć na normalnych zasadach gdyż ma tylko 33 punkty do superlicencji, przy potrzebnych 40. Herta i AlphaTauri musieli zatem liczyć na uzyskanie jej na specjalnych zasadach – FIA musiała uznać, że dany kierowca prezentuje odpowiedni poziom, może mu przyznać superlicencję bez wymaganych punktów. Takie przypadki zdarzały się już w przeszłości.

Tak się jednak nie stało. Jak informuje Autosport, FIA poinformowała oficjalnie zainteresowane strony, że wniosek o przyznanie superlicencji Hercie został odrzucony.



„FIA potwierdza, że wniosek został złożony odpowiednimi kanałami, co doprowadziło do potwierdzenia przez FIA, że kierowca Colton Herta nie ma wymaganej liczby punktów by otrzymać superlicencję FIA” – czytamy w oświadczeniu FIA, przekazanym przez Autosport.

„FIA stale przygląda się regulacjom i procedurom, łącznie z respektowaniem możliwości otrzymania superlicencji. Głównymi czynnikami, które przyświecają w tym aspekcie są bezpieczeństwo, doświadczenie i osiągi” – czytamy dalej.

Teoretycznie jednak nie musi to oznaczać końca starań Herty o angaż w F1. Amerykanin może spróbować zdobyć punkty w zimowych seriach, jednak trudno spodziewać się, by na takie rozwiązanie zgodził się Red Bull, a zwłaszcza Pierre Gasly. Herta ma jeszcze rok kontraktu z zespołem Andretti w IndyCar.



Herta ma 22 lata i jeździł głównie w Stanach Zjednoczonych, choć zaliczył udany epizod w Europie. W 2016 roku był 3. w Euroformule Open oraz zdobył wicemistrzostwo Hiszpańskiej F3. Od 2017 roku startuje regularnie w USA – najpierw w IndyLights (wicemistrz w 2018), a potem w IndyCar, gdzie w 2020 roku zajął 3. miejsce. W ubiegłym roku był 5, a teraz zajmuje 10. miejsce w generalce. Jeżeli chodzi o związki z F1, to Herta miał być kierowcą Saubera, jeżeli ekipę przejąłby Mario Andretti. Amerykanin jeździł w symulatorze Saubera, gdzie uzyskiwał lepsze czasy od Kimiego Raikkonena i Antonio Giovinazziego, ale ostatecznie do przejęcia ekipy z Hinwil nie doszło. W 2022 roku Herta podpisał umowę z McLarenem w F1, gdzie jest kierowcą testowym. Jeździł on w lipcu na torze Portimao, a wyniki były „imponujące”. McLaren już zapowiedział, że jeżeli Herta dostanie szansę na jazdę w F1 w innej ekipie, nie będzie stawał mu na drodze.

Sprawa Herty wywołała jednak dyskusję w świecie Formuły 1, dotyczącą systemu punktowego do superlicencji. Niektórzy domagają się jej zniesienia, inni rewizji puktacji w przypadku takich serii jak IndyCar czy Formuła E.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi