KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Mercedes chce odebrać Ferrari 2. miejsce, ale patrzy już na sezon 2023



Zespoły Formuły 1 przeżywają tradycyjny wrześniowy problem – czy walczyć jeszcze w obecnym sezonie, czy skupić się już na kolejnym roku. Mercedes wie, co jest dla nich priorytetem, ale nie zamierza poddawać walki z Ferrari.

Na początku sezonu wydawało się to mało realne. Ferrari miało zacznie lepsze tempo od Mercedesa i po 7 rundach sezonu miało 65 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej. Obecnie, po 16 rundach, jest to tylko 35 punktów.

Walka w klasyfikacji generalnej toczy się nie tylko o prestiż, ale i duże pieniądze związane z miejscem wśród zespołów. Jaki plan ma na nią Mercedes?

„Chcemy spróbować i walczyć z Ferrari o to 2 miejsce, chcemy spróbować wygrać i przejechać w tym sezonie wiele wyścigów idealnie. Najważniejsze jednak jest to, że chcemy wrócić na zwycięskie tory w przyszłym roku i walczyć o mistrzostwo” – mówi Mike Elliott, dyrektor techniczny Mercedesa.



„Nie jest to wyraz braku szacunku dla naszych rywali, mieliśmy fantastycznych konkurentów, ale to jest coś, czego naprawdę potrzebujemy – walki o mistrzostwo bo o to chodzi w F1” – dodaje Elliott.

Oczywiście praca nad przyszłym rokiem trwa już w fabrykach, jednak trwająca kampania oraz natężenie wyścigów, nie pomagają w pracach.

„Trzy wyścigi w miesiącu to zawsze dość trudne wyzwanie, szczególnie dla zespołu wyścigowego, ale również dla ludzi w fabryce. Mieliśmy dobre wyścigi, mieliśmy gorsze, ale tym, co napawa mnie optymizmem jest zrozumienie, jakie czerpiemy z pracy nad symulacjami i w tunelu aerodynamicznym. Pozwala nam to na wiedzę, na temat naszych osiągów i wiemy więcej, dlaczego ma takie wahania” – mówi Elliott.

„Musimy wrócić do walki na czele i to jest to, czego potrzebujemy w przyszłym sezonie. To kluczowe sprawy. Musimy ścigać się i pracować w ciągu najbliższych 6 miesięcy najlepiej jak potrafimy” – dodaje dyrektor techniczny Mercedesa.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi